Jump to content
Annons

Val av låt att sjunga A'Capella


tAUG

Recommended Posts

Hejhej, nu är det så att det börjar dra ihop sig till min insökningsprov på Liljieholmen i Linköping. Jag har sökt Elgitarr med inriktning Afroamerikanskt.

Men det är inte nog med att jag ska hosta upp två bra låtar som jag ska spela utan jag ska även ha en låt som jag så vackert ska framföra A'Capella.

Så nu är min fråga; Vad tusan ska man välja för låt då man är halvknacklig att sjunga MED komp men nu ska bli tvungen att sjunga UTAN komp och ändå försöka impa lite på Juryn (😊)

Så, bovar och banditer, hjälp mig!

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Hejhej, nu är det så att det börjar dra ihop sig till min insökningsprov på Liljieholmen i Linköping. Jag har sökt Elgitarr med inriktning Afroamerikanskt.

Men det är inte nog med att jag ska hosta upp två bra låtar som jag ska spela utan jag ska även ha en låt som jag så vackert ska framföra A'Capella.

Så nu är min fråga; Vad tusan ska man välja för låt då man är halvknacklig att sjunga MED komp men nu ska bli tvungen att sjunga UTAN komp och ändå försöka impa lite på Juryn (🙂)

Så, bovar och banditer, hjälp mig!

/Christian

Hej Christian!

Kul och lite vågad inriktning du sökt på. Elgitarr & afroamerikansk, låter spännande :rolleyes:

Det viktigaste är att du sjunger en låt du tycker om, som du kan göra med glädje.

De som sitter i juryn är så rutinerade att de ser igenom ett "impningsförsök".

Musik är glädje, kan du förmedla det genom den låt du sjunger, är du en bra bit på väg.

Kolla Caroline af Ugglas i melodifestivalen!

Det var absolut inte rent sjunget, men hon vågade och fick nästan med sig hela svenska folket.

Lycka till och meddela gärna hur det gick!

Spricker det första gången, så på´t igen.

Kom ihåg att Decca records nobbade Beatles &

Bonniers sa nej till Astrid Lindgren.

MVH

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Christian!

Kul och lite vågad inriktning du sökt på. Elgitarr & afroamerikansk, låter spännande 😄

Det viktigaste är att du sjunger en låt du tycker om, som du kan göra med glädje.

De som sitter i juryn är så rutinerade att de ser igenom ett "impningsförsök".

Musik är glädje, kan du förmedla det genom den låt du sjunger, är du en bra bit på väg.

Kolla Caroline af Ugglas i melodifestivalen!

Det var absolut inte rent sjunget, men hon vågade och fick nästan med sig hela svenska folket.

Lycka till och meddela gärna hur det gick!

Spricker det första gången, så på´t igen.

Kom ihåg att Decca records nobbade Beatles &

Bonniers sa nej till Astrid Lindgren.

MVH

GIGAN

😄 Det kan du ha rätt i. Lite läbbigt bara då man inte är så van sångare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...