Jump to content
Annons

cubase LE 4 med Edirol Orchestral


martinedstrom

Recommended Posts

Hejsan.

Jag kör med Cubase LE 4 och har en vsti plugg som heter Edirol Orchestral. När man laddar in EO så kan man ha 16 olika instrument igång på en och samma gång i pluggen. Istället för att öppna 4 st EO i Cubase LE 4 ( vilket gör att ljudet slutar att fungera ) så borde jag väl kunna öppna ett EO och typ öppna upp flera midispår istället. Detta funkar i tex Cubase SX men går detta att göra i LE 4, i sådana fall vet någon hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Konstigt.. 47st som har läst detta men inte kan lösa ett så enkelt problem.

Du öppnar bara en EDIROL, det är ju det som är tanken med att ha 16 olika kanaler i en och samma synth, att man ska kunna köra ut dom på olika midispår .

Det är simpelt, ta tex ljud 11 eller 12, som är nåt stråkaktigt har jag för mig, sen tar du kanal 10 som jag har för mig är orkesterljud som trumvirvlar, cymbaler o så.

Skapa säg 3 midispår. på OUT väljer du "Edirol Orchestra" och under out så finns det nåt som heter "Channel"

BAra byta ut channel där motsvarande vilken kanal ljudet i edirol ligger.

Dvs channel 10 (chan 10) kommer ge dig trummljud.. channel 11 kommer ge dig cello eller violin eller va det nu är

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaret Perra!

Jo jag vet att detta funkar i tex Cubase SX eftersom jag har provat det, men problemet är att jag inte får någon OUT som "Edirol Orchestra" utan bara mitt ljudkort vilket är ett Tascam 122L. Är det någon inställning som jag behöver göra eller kan man inte göra så här med Cubase LE 4? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...