Jump to content
Annons

Gitarr,bas,klaviatur,synt,sång.


rcuc

Recommended Posts

Hej,,

Jag heter Robert,är 44 år och bor i Göteborg...Jag söker musiker som har lust att spela på distans i protools,alltså att vi spelar in det vi kan och skickar över låtarna till varandra..Kan tänka mig det mesta i musikväg..rock,hårdrock,house,dance RnB,funk,synt.mm

Självspelar jag trummor och har gjort det från och till i 25 år,Roland td12,men har ez drummer och superior med,även akustiskt.

Det jag söker är ju Gitarr,bas,klaviatur,synt,sång eller om du kan spela fler intrument och kanske sjunger med?Har en gitarrist ibland...men det blir ju så sällan...Folk har ju aldrig tid verkar det som...Har en körtjej som är grym som vi kan ha med om det skulle behövas...

Men som sagt...det viktiga är ju att du har protools...Ålder har ingen betydelse...Men är du runt gbg så kan vi ju spela på riktigt med såklart...

Maila gärna.. rcuc@hotmail.com

hej så länge..

Redigerat av rcuc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,,

Jag heter Robert,är 44 år och bor i Göteborg...Jag söker musiker som har lust att spela på distans i protools,alltså att vi spelar in det vi kan och skickar över låtarna till varandra..Kan tänka mig det mesta i musikväg..rock,hårdrock,house,dance RnB,funk.mm

Självspelar jag trummor och har gjort det från och till i 25 år,Roland td12,men har ez drummer och superior med,även akustiskt.

Det jag söker är ju Gitarr,bas,klaviatur,synt,sång eller om du kan spela fler intrument och kanske sjunger med?Har en gitarrist ibland...men det blir ju så sällan...Folk har ju aldrig tid verkar det som...Har en körtjej som är grym som vi kan ha med om det skulle behövas...

Men som sagt...det viktiga är ju att du har protools...Ålder har ingen betydelse...Men är du runt gbg så kan vi ju spela på riktigt med såklart...

Maila gärna.. rcuc@hotmail.com

hej så länge..

varför är det så viktigt att ha protools?

fungerar med vilket som i min lilla värld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl mest det att ha samma filformat att jobba med,samt ha samma projekt att jobba i...

Blir så jobbigt att klistra in mp3 or och så..

Men det funkar väl inte att ha logic projekt filer och öppna i protools?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl mest det att ha samma filformat att jobba med,samt ha samma projekt att jobba i...

Blir så jobbigt att klistra in mp3 or och så..

Men det funkar väl inte att ha logic projekt filer och öppna i protools?

jag vet inte. men det beror ju på vad du ska göra

midi wav mp3 skulle nog fungera med cubase logik eller vad det heter protools mfl

och att det skulle vara jobbigt att klistra in en mp3 i något projekt håller jag nog inte med om

Hej btw jag lirar gura såg att du lirar trummor

och visst jag är på. jag kan lägga gura om det behövs

och jag tar gärna hjälp av en batterist när det gäller trummor

och då tar jag det gärna som midifil

jag har ez, s2, och ad

och jag kör med cubase

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej...

Ja det är klart det går med mp3 så sett,det är ju inga problem.

Men tanken var ju lite att man skickar över hela projektet till varandra om det nu är i protools.

Men visst...det funkar ju såklart med mp3,midi eller wave för den delen...

Men hör gärna av dig på mail...

Mvh Robert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...