Jump to content
Annons

Tidskodade skivor?


Hassnen (oregistrerad)

Recommended Posts

Hassnen (oregistrerad)

Tjena Tjena!

Jag har två Reloop RMP-2 Skivspelare samt ett Reloop RSP(tror jag), 4 kanaligt mixerbord. Nu har jag införskaffat mig en laptop som jag gärna vill koppla till skivspelarna och börja använda mig av tidskodat.

Vet inte riktigt hur det funkar och har inte en aning om vad man ska köpa och vad det kostar. Någon som har idéer på "Paket" man kan köpa till en vettig summa. Har inte så mkt pengar att jobba med. 😉

Mvh Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stanton Final Scratch 2

Rane Serato Scratch

Native Instruments Traktor Scratch Pro

samtliga ovan är erkända produkter för att styra digitala ljudfiler via tidskodad vinyl

*rättelse: samtliga ovan är erkända produkter för att styra digitala ljudfiler via tidskodad vinyl eller cd*

Redigerat av k.man
Link to comment
Dela på andra sajter

Hassnen (oregistrerad)

okej, rekomenderar du något av dom speciellt? och har du nån rekomendation var man ska vända sig för att inhandla detta billigast?

Jag har sedan tidigare suttit med traktor så jag är rätt inkörd i det. Finns det möjlighet att man nånstans kan köpa enbart CD-skivorna och "boxen" för sig?

Tack för snabba svar. 🙂

Redigerat av Hassnen
Link to comment
Dela på andra sajter

okej, rekomenderar du något av dom speciellt? och har du nån rekomendation var man ska vända sig för att inhandla detta billigast?

Jag har sedan tidigare suttit med traktor så jag är rätt inkörd i det. Finns det möjlighet att man nånstans kan köpa enbart CD-skivorna och "boxen" för sig?

Tack för snabba svar. 😕

har inte provat nån av dom själv men det finns nog andra på forumet som kan uttala sig mer i den frågan.

du kanske kan få en demonstration av prylarna hos din lokala handlare?

en controller som torq är ju ett alternativ om du redan har traktor.

och du kommer nog billigare undan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hassnen (oregistrerad)

Ska ta o kika på den. Det tråkiga är att min "lokala" handlare som ja känner till är Billebro i Sthlm och där får man aldrig den hjälp man vill ha. Tyvärr får man sällan höra sanningen där. 😲

Någon som har något tips på ett bra ställe där de kan ha torq controllern i sthlm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...