Jump to content
Annons

Logic & Rewire


perhammar

Recommended Posts

Tja! Efter att ha suttit med reason i snart tre år, så kan jag det fruktansvärt bra, och vill gå vidare till något annat. Fixade logic, och tänkte köra det parallellt med reason via rewire. Läste manualen och jag får det att funka någorlunda. Om jag tar "Options/Create new auxilary channel strip" I Logics mixer så kan jag sätta hela reasons mixerbord, eller delar av det på inputen, men det är bara när jag kör hela outputen i reason jag får ljud i den kanalen i Logic. Om jag väljer någon enstaka kanal från reasons mixer så är det helt tyst. (Kanal 1&2 på reasons mixer står inte med för övrigt).

T.ex. Så har jag bastrumman på kanal 1 Reason och Snaren på kanal 2. Och jag vill ha samma sak i Logic, dvs Reasons kanal 1 på Logics kanal 1 osv. Hur gör jag det? Har testat massa olika, men lyckas ej!

Otroligt tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Dom kanaler man vill skall ha en egen rewire kanal kopplar men direkt till Hardware Device högst upp i Reason.

Efter det väljer du tex output 3 från Reason i rewirekanalen på Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ÄLSKAR ju matrixen i Reason och saknar verkligen att bara kunna koppla in den i syntharna i Logic. Är det någon som vet om man kan göra något liknande i Logic? Det hade varit koolt om man kunde rewira cv-signaler bara. Men finns det någon synth eller plugg som gör att man kan skapa samma huggiga och feta mönster? Det ända sättet, som är en nödlösning, är ju att spara en ton från t.ex. en subbas-ton i minimoog som en .wav och sen sampla den i NN19 i Reason och köra den med matrix där.

Finns någon Logicräv som kan någon bättre lösning? Vill ha HUGG! Godnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan använda "Tremolo" som finns under Modulation som insert. Den hackar upp ljudet, men det är inte lika flexibelt som att använda matrix i Reason. Alternativet är ju såklart att det ljud som du vill hacka upp gör du i Reason. Det går även utmärkt att använda Reasons sequencer för detta spår, samt för matixens spår (så du kan byta patterns) även om du har allt annat av arret i Logic.

Men visst finns det pluggar som har inbyggd gate-funktion, Vanguard t.ex. Har för mig att även Albino har något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag är ute å cyklar här men man kan använda UltraBeat (TrumPluggen) för att styra, hacka upp och tja, i princip göra vad du vill genom att side-chaina signalen genom UltraBeat. Kan länka dig till en film som visar hur man gör när jag kommer hem från jobbet om intresse finns? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag är ute å cyklar här men man kan använda UltraBeat (TrumPluggen) för att styra, hacka upp och tja, i princip göra vad du vill genom att side-chaina signalen genom UltraBeat. Kan länka dig till en film som visar hur man gör när jag kommer hem från jobbet om intresse finns? :rolleyes:

Absolut! Jag vill veta allt! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! Jag vill veta allt! :-)

Som utlovat kommer så länken, till en för övrigt utmärkt site för att insupa kunskap! Mycket nöje 😆

http://audio.tutsplus.com/tutorials/mixing...with-ultrabeat/

EDIT: Stötte på svaret på din första fråga på samma plats i ett äldre tips när jag gick igenom allt gottigt som finns på http://audio.tutsplus.com/: http://audio.tutsplus.com/tutorials/mixing...into-logic-pro/

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...