Jump to content
Annons

Feta problem med Traktor DJ Studio 3 och ESI U46 XL


Murdock

Recommended Posts

Hej!

Tänkte slänga ut det här trots att jag har små förhoppningar om att någon stött på det innan, hittar inget på NI's forum.

I alla fall, jag har införskaffat Traktor DJ Studio 3(vers 3.3.0.180 för att vara jätte-exakt) samt ett Esi U46 XL. Syftet är att spela upp musik och inslag för ett radioprogram och sen spela in hela programmet via Traktor. Det ska spelas in från en extern mixer och det finns utmärkt förklarat hur man gör och så, enda problemet är att när jag spelar in från de analoga ingångarna på U46:an blir det skum digital distorsion, som knäppar fast regelbundna och i snabb takt, inte sådana som man hör om man har för låg inspelningsbuffer t.ex.

Jag hittar absolut ingenting i manualen eller programmet som ger mig några ledtrådar. Jag sitter på en MacBook 2.1 ghz(sista vita modellen) med 1gb ram och OSX 10.5.2. En skum detalj i sammanhanget är att det dyker upp både U46 och något som heter U46(aggregated) när jag ska välja Audio Device i Traktor. Jag måste välja U46(aggregated) för annars hittar den inga ingångar utan bara utgångar. Om jag rycker sladdarna till ingångarna och spelar in så är det knäpptyst. Störningen dyker alltså bara upp om den känner av ljud.. kanske uppenbart men det känns som jag borde höra störningarna oavsett om det kom analogt ljud till ingången.

Någon? Det här frustrerar verkligen skiten ur mig...

Redigerat av Murdock
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...