Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hassnen (oregistrerad)
Postat

Tjena Tjena!

Helt fÀrsk pÄ FL och ja undrar lite saker.

Hur lÀgger jag in Mp3'or i FL?

Var hittar man typ bakgrunds ambience?

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 🙂 hoppas ni förstĂ„r vad ja menar.

Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. 😄

Mvh Hassnen

Annons
Postat
Tjena Tjena!

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 😆 hoppas ni förstĂ„r vad ja menar.

Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. đŸ˜±

Mvh Hassnen

Hur du lÀgger in mp3or? Det Àr ju bara att dra in dem? AlltsÄ hÀr...

post-14666-1236709935_thumb.jpg

Vad Ă€r bakgrunds abmience? 🙂

Hur du skruvar fram ljudet? njaaa, svÄrt att bara sÀga sÄdÀr rakt ut, men frÄga nÄgon som Àr mer rattkunnig Àn mig hehe.

Annars har du ju youtube osv! 🙂

Postat
Tjena Tjena!

Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 🙂 hoppas ni förstĂ„r vad ja menar.

Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. 😛

Mvh Hassnen

Channel, Add audio clip. Sedan pÄ channel settings anvÀnd mappen för att hitta var mp3 filen finns.

AngÄende ljudet sÄ finns det mÀngder av VST.or som sÀkert har nÄgonting liknande.

Jag provade lekte lite snabbt och fick till det hÀr.

Basen pÄminde kanske lite om det pÄ youtuben... fast beror vÀll pÄ hur petig man Àr.

AnvÀnde orginal synten i nexus.

Hassnen (oregistrerad)
Postat

De dÀr lÀt ju jÀvligt likt mÄste jag sÀga.

Du skulle inte kunna slÀnga in en skÀrmdump pÄ vilka instÀllningar du körde me sÄ ja kan se hur ja ska göra.

Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S

Mvh Jens

Postat (redigerat)
De dÀr lÀt ju jÀvligt likt mÄste jag sÀga.

Du skulle inte kunna slÀnga in en skÀrmdump pÄ vilka instÀllningar du körde me sÄ ja kan se hur ja ska göra.

Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S

Mvh Jens

Jag hade inga instÀllningar direkt. Jag anvÀnde Nexus rakt av. Jag har inte ens skruvat pÄ ljudet av synten förutom en compressor sÄ att ljudet fick rÀtt volym.

Gjorde allt pÄ 10 minuter högst

Nexus Àr en virtuell synt, en plug in sÄ att sÀga som gÄr att köpa. Om du googlar lite sÄ ser du att det finns tusentals gratis vst som du kan infoga i fl studio

Redigerat av Lonian
Hassnen (oregistrerad)
Postat

Kan man lÀnka Nexus med FL? Kan man alltsÄ exportera ljudet eller liknande frÄn Nexus till Fl och isf hur gör man de?

Mvh Jens

Postat (redigerat)
Kan man lÀnka Nexus med FL? Kan man alltsÄ exportera ljudet eller liknande frÄn Nexus till Fl och isf hur gör man de?

Mvh Jens

Gha.. Jag blev ocksĂ„ sugen pĂ„ prova göra ett test 😆

Basen kanske inte var likadan, men det blev nÄ basaktigt iaf!

http://www.speedyshare.com/610138533.html

Redigerat av philmeizter
Hassnen (oregistrerad)
Postat

de dĂ€r lĂ€t ju riktigt schysst.. men kan nĂ„gon snĂ€lla förklara hur man gör? (Obs. VĂ€ldigt vĂ€ldigt idiotsĂ€kert sĂ„ jag förstĂ„r) 😆

Postat
de dĂ€r lĂ€t ju riktigt schysst.. men kan nĂ„gon snĂ€lla förklara hur man gör? (Obs. VĂ€ldigt vĂ€ldigt idiotsĂ€kert sĂ„ jag förstĂ„r) đŸ˜Č

Men om du har msn sĂ„ kan du ju bara pma din mail sĂ„ addar jag dig och skickar flp:n! 🙂

Postat

Hur man gör musik? Man lÀr sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen..

Om och om igen, pÄ den vÀgen kommer du lÀra dig mycket matnyttiga saker..

Det finns inget snabbt sÀtt att bli duktig pÄ att göra musik, dels mÄste du lÀra dig programmet, dels mÄste du

experimentera dig fram för att se vad som lÄter bra och mindre bra..

Lycka till đŸ˜Č

Postat

Mvh Jens

JA Du addar Nexus som en VST dvs en virtuell synt i fl studio, kommer dyka upp precis som de inbyggda syntarna i fl och du kan anvÀnda den i pianorollen osv.

Channel settings -> add one -> More

Postat
Hur man gör musik? Man lÀr sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen..

Om och om igen, pÄ den vÀgen kommer du lÀra dig mycket matnyttiga saker..

Det finns inget snabbt sÀtt att bli duktig pÄ att göra musik, dels mÄste du lÀra dig programmet, dels mÄste du

experimentera dig fram för att se vad som lÄter bra och mindre bra..

Lycka till 🙂

Just dĂ€rför tĂ€nkte jag vara sĂ„ snĂ€ll som jag alltid Ă€r och skicka flp:n sĂ„ fĂ„r han se hur jag gĂ„tt tillvĂ€ga och sen dĂ€rifrĂ„n kan han vĂ€l trixa lite med ljudet 🙂

Och sĂ„klart sĂ„ hoppas jag han lĂ€r sig nĂ„got av det lilla jag skruvat pĂ„ och inte snor allt rakt av och bara bygger vidare 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.