Hassnen (oregistrerad) Postat 10 mars 2009 Postat 10 mars 2009 Tjena Tjena! Helt fĂ€rsk pĂ„ FL och ja undrar lite saker. Hur lĂ€gger jag in Mp3'or i FL? Var hittar man typ bakgrunds ambience? Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 đ hoppas ni förstĂ„r vad ja menar. Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. đ Mvh Hassnen
philmeizter Postat 10 mars 2009 Postat 10 mars 2009 Tjena Tjena!Helt fĂ€rsk pĂ„ FL och ja undrar lite saker. Hur lĂ€gger jag in Mp3'or i FL? Var hittar man typ bakgrunds ambience? Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 đ hoppas ni förstĂ„r vad ja menar. Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. đ± Mvh Hassnen Hur du lĂ€gger in mp3or? Det Ă€r ju bara att dra in dem? AlltsĂ„ hĂ€r... Vad Ă€r bakgrunds abmience? đ Hur du skruvar fram ljudet? njaaa, svĂ„rt att bara sĂ€ga sĂ„dĂ€r rakt ut, men frĂ„ga nĂ„gon som Ă€r mer rattkunnig Ă€n mig hehe. Annars har du ju youtube osv! đ
Lonian Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Tjena Tjena!Helt fĂ€rsk pĂ„ FL och ja undrar lite saker. Hur lĂ€gger jag in Mp3'or i FL? Var hittar man typ bakgrunds ambience? Och hur rattar man in ett ljud som i denna (det direkt efter hon sjunger "Samba De Janeiro", dvs nĂ€r den drar igĂ„ng) www.youtube.com/watch?v=zXZKIrc1pp8 đ hoppas ni förstĂ„r vad ja menar. Somsagt jag Ă€r helt ny pĂ„ FL sĂ„ förklara sĂ„ tydligt som möjligt eftersom jag inte kan nĂ„gra komandon eller liknande överhuvud taget. đ Mvh Hassnen Channel, Add audio clip. Sedan pĂ„ channel settings anvĂ€nd mappen för att hitta var mp3 filen finns. AngĂ„ende ljudet sĂ„ finns det mĂ€ngder av VST.or som sĂ€kert har nĂ„gonting liknande. Jag provade lekte lite snabbt och fick till det hĂ€r. Your browser does not support the HTML5 audio tag Basen pĂ„minde kanske lite om det pĂ„ youtuben... fast beror vĂ€ll pĂ„ hur petig man Ă€r. AnvĂ€nde orginal synten i nexus.
Hassnen (oregistrerad) Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 De dÀr lÀt ju jÀvligt likt mÄste jag sÀga. Du skulle inte kunna slÀnga in en skÀrmdump pÄ vilka instÀllningar du körde me sÄ ja kan se hur ja ska göra. Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S Mvh Jens
Lonian Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 (redigerat) De dÀr lÀt ju jÀvligt likt mÄste jag sÀga. Du skulle inte kunna slÀnga in en skÀrmdump pÄ vilka instÀllningar du körde me sÄ ja kan se hur ja ska göra. Kan ingenting om VST och ingenting om "Synth i Nexus". :S Mvh Jens Jag hade inga instÀllningar direkt. Jag anvÀnde Nexus rakt av. Jag har inte ens skruvat pÄ ljudet av synten förutom en compressor sÄ att ljudet fick rÀtt volym. Gjorde allt pÄ 10 minuter högst Nexus Àr en virtuell synt, en plug in sÄ att sÀga som gÄr att köpa. Om du googlar lite sÄ ser du att det finns tusentals gratis vst som du kan infoga i fl studio Redigerat 11 mars 2009 av Lonian
Hassnen (oregistrerad) Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 Kan man lÀnka Nexus med FL? Kan man alltsÄ exportera ljudet eller liknande frÄn Nexus till Fl och isf hur gör man de? Mvh Jens
philmeizter Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 (redigerat) Kan man lĂ€nka Nexus med FL? Kan man alltsĂ„ exportera ljudet eller liknande frĂ„n Nexus till Fl och isf hur gör man de? Mvh Jens Gha.. Jag blev ocksĂ„ sugen pĂ„ prova göra ett test đ Basen kanske inte var likadan, men det blev nĂ„ basaktigt iaf! http://www.speedyshare.com/610138533.html Redigerat 13 mars 2009 av philmeizter
Hassnen (oregistrerad) Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 de dĂ€r lĂ€t ju riktigt schysst.. men kan nĂ„gon snĂ€lla förklara hur man gör? (Obs. VĂ€ldigt vĂ€ldigt idiotsĂ€kert sĂ„ jag förstĂ„r) đ
philmeizter Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 de dĂ€r lĂ€t ju riktigt schysst.. men kan nĂ„gon snĂ€lla förklara hur man gör? (Obs. VĂ€ldigt vĂ€ldigt idiotsĂ€kert sĂ„ jag förstĂ„r) đČ Men om du har msn sĂ„ kan du ju bara pma din mail sĂ„ addar jag dig och skickar flp:n! đ
Tracer Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 Hur man gör musik? Man lĂ€r sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen.. Om och om igen, pĂ„ den vĂ€gen kommer du lĂ€ra dig mycket matnyttiga saker.. Det finns inget snabbt sĂ€tt att bli duktig pĂ„ att göra musik, dels mĂ„ste du lĂ€ra dig programmet, dels mĂ„ste du experimentera dig fram för att se vad som lĂ„ter bra och mindre bra.. Lycka till đČ
Lonian Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 Kan man lÀnka Nexus med FL? Kan man alltsÄ exportera ljudet eller liknande frÄn Nexus till Fl och isf hur gör man de? Mvh Jens JA Du addar Nexus som en VST dvs en virtuell synt i fl studio, kommer dyka upp precis som de inbyggda syntarna i fl och du kan anvÀnda den i pianorollen osv. Channel settings -> add one -> More
philmeizter Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Hur man gör musik? Man lĂ€r sig, vanligtvis genom "trial and error".. Testa, misslyckas, testa igen.. Om och om igen, pĂ„ den vĂ€gen kommer du lĂ€ra dig mycket matnyttiga saker.. Det finns inget snabbt sĂ€tt att bli duktig pĂ„ att göra musik, dels mĂ„ste du lĂ€ra dig programmet, dels mĂ„ste du experimentera dig fram för att se vad som lĂ„ter bra och mindre bra.. Lycka till đ Just dĂ€rför tĂ€nkte jag vara sĂ„ snĂ€ll som jag alltid Ă€r och skicka flp:n sĂ„ fĂ„r han se hur jag gĂ„tt tillvĂ€ga och sen dĂ€rifrĂ„n kan han vĂ€l trixa lite med ljudet đ Och sĂ„klart sĂ„ hoppas jag han lĂ€r sig nĂ„got av det lilla jag skruvat pĂ„ och inte snor allt rakt av och bara bygger vidare đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.