Jump to content
Annons

moto-djunglen


heavymaker

Recommended Posts

Hej!

Jag har försökt lista ut vad som skiljer de olika MOTU 828-korten åt och det är sannerligen inte lätt. Framförallt inte om man är en analogkille som jag! Jag hoppas att det finns ett motukort som är strippad på preampar (det har jag i bra kvalitet i mixerbordet alternativt externt) men i övrigt håller hög kvalitet.

Det jag behöver kunna göra är att flytta över rullbandsinspelningar in i datorn med så bra AD-omvandling som möjligt. Jag behöver liksom inget lulllull i form av micpreampar , dsp-kraft och annat. Vad tycker ni jag ska välja då? Förslag på andra märken än motu för ändamålet bra vore såklart också tacknämligt!

mvh Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har försökt lista ut vad som skiljer de olika MOTU 828-korten åt och det är sannerligen inte lätt. Framförallt inte om man är en analogkille som jag! Jag hoppas att det finns ett motukort som är strippad på preampar (det har jag i bra kvalitet i mixerbordet alternativt externt) men i övrigt håller hög kvalitet.

Det jag behöver kunna göra är att flytta över rullbandsinspelningar in i datorn med så bra AD-omvandling som möjligt. Jag behöver liksom inget lulllull i form av micpreampar , dsp-kraft och annat. Vad tycker ni jag ska välja då? Förslag på andra märken än motu för ändamålet bra vore såklart också tacknämligt!

mvh Fredrik

Hur många ingångar/utgångar behöver du och vad får det kosta?

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket snabbt svar! Tja du....Det är ju en annan grej med det där. det beror lite på hur jag ska få kanalerna synkade i datorn. om det funkar att dra in dem i omgångar vore väl 8 in lämpligt. ut vet jag faktiskt inte riktigt. jag tänker mig att mixa i datorn med pluggar å sånt och få ut det i stereo sen. räcker det med två ut då? om det går att göra så får det kosta en del. runbt 10 000:- kanske. om det inte funkar för att bandet svajar för mkt får det ju klart kosta lite mindre. jag är lite intresserad av id'eer kring hur jag ska få in kanalerna synkade i bandaren också..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag menar alltså att om det kommer funka med åtta kanaler in kan det få ligga runt 10 000:- om vi inte kan få synk med det minskar ju antalet pengar per kanal om ni fattar...

vidare menade jag såklart hur jag ska få bandkanalerna synkade i datorn på slutet där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjena,

Du kan ta vilket MOTU kort som helst. UltraLite-mk3 eller 828mkII t ex så länge du inte är

i behov av interna effekter. MOTU korten låter grymt bra. Själv kör jag 828mk3 och man

hör verkligen skillnaden mot andra ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...