axeman Postat 25 februari 2009 Postat 25 februari 2009 Jag har alltid varit lite smĂ„kĂ€r i ljudet av ett CP80-piano, men tycker att de syntar och samplingar jag har stött pĂ„ som ska "fejka" ett CP80 aldrig har kommit i nĂ€rheten. Jag vet av erfarenhet att t ex ett multisamplat Wurlitzer ofta lĂ„ter Kalle Anka (Ă€ven om det finns ett par bra) medan Ă€kta vara har ett fantastiskt ljud. Ăr det samma sak med CP80 funderar jag dĂ„? Finns det nĂ„gon som har slĂ€ppt ett multisamplat CP80 som i alla fall gör orginalet rĂ€ttvisa?
antikartellmusikern Postat 25 februari 2009 Postat 25 februari 2009 (redigerat) Jag har alltid varit lite smĂ„kĂ€r i ljudet av ett CP80-piano, men tycker att de syntar och samplingar jag har stött pĂ„ som ska "fejka" ett CP80 aldrig har kommit i nĂ€rheten. Jag vet av erfarenhet att t ex ett multisamplat Wurlitzer ofta lĂ„ter Kalle Anka (Ă€ven om det finns ett par bra) medan Ă€kta vara har ett fantastiskt ljud. Ăr det samma sak med CP80 funderar jag dĂ„? Finns det nĂ„gon som har slĂ€ppt ett multisamplat CP80 som i alla fall gör orginalet rĂ€ttvisa? De e bĂ€ttre att Ă€ga en , dock ej med midi , funderar đ ne men det finns en pianoplugg som har mĂ„nga CP80 ljud men kommer inte ihĂ„g kan de ha varit native:s electric piano , ja har annars ett mks 20 roland Redigerat 25 februari 2009 av antikartellmusikern
Opus99 Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 Mindes ett samplat CP80 .. googlade och hittade: http://www.prominy.com/elec.htm Ingen aning om kvalitet dock
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.