Jump to content
Annons

Hjälp med dance-mixning av eget låtmaterial


Tragication (oregistrerad)

Recommended Posts

Tragication (oregistrerad)

Jag och mitt band Tragication har 6 veckor på oss att få ihop ca 8 dance-låtar. Har egenkomponerat låtmaterial, noter med text, melodi och ackord. Ingen av oss kan något om dance-mixning. Har tillgång till välutrustad studio för inspelning av sång etc. Behöver dock något att sjunga till. Någon som är intresserad av en utmaning? Ni får helt fria händer. Kan maila noter etc.

Redigerat av Tragication
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag och mitt band Tragication har 6 veckor på oss att få ihop ca 8 dance-låtar. Har egenkomponerat låtmaterial, noter med text, melodi och ackord. Ingen av oss kan något om dance-mixning. Har tillgång till välutrustad studio för inspelning av sång etc. Behöver dock något att sjunga till. Någon som är intresserad av en utmaning? Ni får helt fria händer. Kan maila noter etc.

Ni söker altså enågon typ av producent? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragication (oregistrerad)

Någon typ av producent vore finfint men är för tillfället så desperat att jag skulle bli lycklig för vad som helst. Behöver acceptabelt bra mixar inom 6 veckor. Har bara sångerskor och låtmaterial. Med dom förutsättningarna kan man inte va kräsen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har egenkomponerat låtmaterial, noter med text, melodi och ackord. Ingen av oss kan något om dance-mixning. Har tillgång till välutrustad studio för inspelning av sång etc. Behöver dock något att sjunga till. Någon som är intresserad av en utmaning? Ni får helt fria händer. Kan maila noter etc.

Jag får inte " Har egenkomponerat låtmaterial, noter med text, melodi och ackord " och " Behöver dock något att sjunga till" att gå ihop.

Har du/ni låtarna klara eller behöver ni låtar ?

Kan maila noter etc.

Till vilken nytta , dom flesta här vet nog inte hur man läser noter och majoriteten av programmen kan inte konvertera noterna till

Midi information.

Behöver acceptabelt bra mixar inom 6 veckor. Har bara sångerskor och låtmaterial.

? Behöver du alltså någon som mixar låtarna ? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragication (oregistrerad)

Förlåt om jag var otydlig! Jag och en kompis har tillsammans en grupp som heter Tragication. Bägge sjunger och jag skriver musiken. Jag har komponerat melodier, skrivit texter, laggt ackord och formulerat noter. Vi har spelat i olika genrer men efter att både trummis och pianist flyttat tänkte vi gå elektro. Det vi söker är komp att lägga sång till. För dom som inte kan noter kan jag omvandla till midi men dessa är bara för att få ett hum om hur låtarna går. Jag är nybörjare inom dance-musik och det är därför jag behöver hjälp. Skulle gärna lära mig att mixa själv men tvivlar på att jag hinner innan deadline...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragication (oregistrerad)
Vart bor du/ni?

Vilka avtal har du/ni?

Vilka avtal erbjuder du/ni?

Finns massor här inne som kan skrapa upp lite rester från golvet och slänga

i en hink och skicka...Men de flesta tar ruggigt bra betalt med...

Det gör inte jag...

Vi bor i Åmål. Tyvärr kan vi inte betala något... Hade tänkt oss att kanske ha tur och hitta någon som bara för nöjes skull kunde hjälpa till lite. Kanske inte så troligt men väl värt ett försök... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Till vilken nytta , dom flesta här vet nog inte hur man läser noter och majoriteten av programmen kan inte konvertera noterna till

Midi information.

Tala för dig själv 😄 Jag vet iofs inte kunskapen hos andra men jag är en som kan noter bra. 😆

Konvertera... går ju lätt att mata in MIDI-informationen manuellt om man nu är seriös.

Deadline för vad ?

Det undrar jag med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragication (oregistrerad)
Deadline för vad ?

Gruppen startades som ett projekt som ska redovisas i en monter. Projektet går ut på att undersöka de olika medierna som finns tillgängliga osignade band idag och hur man kan använda dessa för att förmedla sin musik. Det är dock svårt utan musik att förmedla... Vi tog oss nog lite vatten över huvudet. Det blev mkt mer arbete än vi räknat med. Men vi måste ändå försöka få ihop något. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och mitt band Tragication har 6 veckor på oss att få ihop ca 8 dance-låtar. Har egenkomponerat låtmaterial, noter med text, melodi och ackord. Ingen av oss kan något om dance-mixning. Har tillgång till välutrustad studio för inspelning av sång etc. Behöver dock något att sjunga till. Någon som är intresserad av en utmaning? Ni får helt fria händer. Kan maila noter etc.

Skickar ett PM till er nu =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är ju att spela in låtskisserna snabbt med t ex en diktafon, gärna en digital så att det går att skicka mp3or på en gång. Spela in gitarr/piano + sång och skicka till den som ska producera materialet. Jag vågar garantera att det är betydligt smidigare än att skicka noter eller spela in sångspår som midispår. Dessutom kommer producenten få en betydligt snabbare och bättre överblick av låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åmål.. grannkommunen det. Spelar in sång på Karlberg hos hasse eller?

I vilket fall som helst, ni har alltså arrangemangen färdiga men behöver "konvertera" det till dance-stil? Inget behövs göras från scratch så att säga?

Tar gärna en titt på materialet, men kan inte lova nåt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...