Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja alla!

ska ha firma fest och jag har fått den tuffa uppgiften att dra med min karaoke ,musik som ligger på min laptop osv ..

nu är det så här.. jag har lånat 2 feta aktiva högtalare som jag kör ut från en mixer som skall användas (karaoke,trubadur etc) samt lira musik från min dator.

ska jag använda mitt externa ljudkort tascam us-144 också eller bara plugga in rakt av från laptopens hörlurar till en kanal på mixern och köra i vind?

eller blir ljudet bättre med mitt externa ljudkort? eller är det bara overkill?

sen.. var ska jag plugga in datorn/ljudkortet på mixern i så fall? tape in? eller en helt vanlig kanal..e ju lite fränt och kunna använda equalizern iofs?

vad tycker ni? ursäkta att jag är bombad men blev lite mycket just nu:-)

jättetack för svar

nikke

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Nu kanske ni redan haft eran fest men det enklaste vore väl att koppla från laptopens hörlurar till en kanal på mixern.

Så slipper du släpa med dig ditt ljudkort 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.