Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja alla!

ska ha firma fest och jag har fÄtt den tuffa uppgiften att dra med min karaoke ,musik som ligger pÄ min laptop osv ..

nu Àr det sÄ hÀr.. jag har lÄnat 2 feta aktiva högtalare som jag kör ut frÄn en mixer som skall anvÀndas (karaoke,trubadur etc) samt lira musik frÄn min dator.

ska jag anvÀnda mitt externa ljudkort tascam us-144 ocksÄ eller bara plugga in rakt av frÄn laptopens hörlurar till en kanal pÄ mixern och köra i vind?

eller blir ljudet bÀttre med mitt externa ljudkort? eller Àr det bara overkill?

sen.. var ska jag plugga in datorn/ljudkortet pÄ mixern i sÄ fall? tape in? eller en helt vanlig kanal..e ju lite frÀnt och kunna anvÀnda equalizern iofs?

vad tycker ni? ursÀkta att jag Àr bombad men blev lite mycket just nu:-)

jÀttetack för svar

nikke

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Nu kanske ni redan haft eran fest men det enklaste vore vÀl att koppla frÄn laptopens hörlurar till en kanal pÄ mixern.

SĂ„ slipper du slĂ€pa med dig ditt ljudkort 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.