Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nyligen köpt EZDrummer för att få bättre trumljud i min hemstudio efter att ha fått högre krav än att analog-koppla mitt Yamaha DTXplorer-trumset. Nu kopplar jag in det via MIDI till min pc och Cubase LE. Problemet jag har är att jag inte får rätt ljud på rätt trumma dvs. att jag får t.ex. virveltrumsljud när jag stampar på min baskagge. Jag har surfat runt en himla massa och har fattat det så att man behöver ändra drum-mappen eller ladda ner en färdig drum map.

Så det gjorde jag, jag laddade ned en standard drum map på Toontracks hemsida. Men när jag hade laddat upp den i Cubase var det likadant som innan.

Jag har även sett på vissa ställen på forumet att Yamaha's digitala trumset inte har "flexibla" miditoner.

Jag köpte mina DTXplorer på blocket och jag fick inte något bruksamvisning med, för jag har hört att det skulle stå något tillvägagångssätt där. Jag har heller inte bruksamvisningen för Cubase LE och hittar inte den på Steinbergs hemsida.

Kan någon förklara, väldigt noggrant, hur jag ska gå tillväga för att få rätt ljud till rätt puka/symbal?

Tack!

/ Johannes

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.