Jump to content
Annons

Problem med IK-Multimedia pluggar i PT8/Vista32


Ironoak

Recommended Posts

Hej där, ni allsvetande studiogurusar.

En enkel och frusen norrlänning hoppas få ösa ur er källa av aldrig sinande visdom...

Här är situationen...

Har köpt ny dator, och OS, är Vista Ultimate 32-bitar...

Har installerat allt, och fått allt utom IK-Multimedias pluggar att fungera..

De pluggar det gäller är:

- Miroslav Philharmonik

- SampleTank 2.5

- Amplitube 2

- T-Racks

- Classic studio reverb

Har laddat ned uppdateringen för Vista från IK-Multimedias hemsida, och installerat enligt intruktion.

Har också gjort auktoriseringen enligt instruktion...

MEN... jag får samma felmeddelande på SAMTLIGA dessa pluggar, nämligen

"The plug-in could not be made active because a DAE error was encountered (error #7401)

Oerhört tacksam för hjälp, och den som kommer med lösningen blir bjuden på ananaspaj vid nästa besök i Skellefteå! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Från digidesigns hemsida

"DAE error -7401 IK Multimedia

From IK Multimedia FAQ:

In Pro Tools, I try to load my IK plug-in and I receive a ProTools error, DAE error #7401 and the plug-in will not load, what is this?

This is due to a misplaced file, the best suggestion is to uninstall your current version and then install the latest version of the software, always available online in your User Area on www.ikmultimedia.com.

Just make sure as to the location to which the files are being installed, for ProTools v.6.x or higher, the files should be in the below location:

For Mac OS X:

OSX Hard Drive > Application Support > Digidesign > Plug-ins

For Windows:

C: > Program Files > Common Files > Digidesign > DAE > Plug-ins "

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! =)

All IK-Multimedia är nu avinstallerat, och ominstallationen påbörjad och visst ville programmen egentligen ta en annan väg... Så, vi får väl hoppas att det här hjälper! =)

Ett annat problem, som rör EZ-Drummer auktorisation...

Allt går som det ska, programmet installerat, startas för första gången och jag knappar koder precis som jag ska och programmet tar tacksamt emot dom, tackar för sig och startar upp som det ska!

Nästa gång jag startar upp programmet, får jag göra om allting igen!

Till saken hör nu, att min studiodator INTE är ansluten till internet...

Några tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från digidesigns hemsida

"DAE error -7401 IK Multimedia

From IK Multimedia FAQ:

In Pro Tools, I try to load my IK plug-in and I receive a ProTools error, DAE error #7401 and the plug-in will not load, what is this?

This is due to a misplaced file, the best suggestion is to uninstall your current version and then install the latest version of the software, always available online in your User Area on www.ikmultimedia.com.

Just make sure as to the location to which the files are being installed, for ProTools v.6.x or higher, the files should be in the below location:

For Mac OS X:

OSX Hard Drive > Application Support > Digidesign > Plug-ins

For Windows:

C: > Program Files > Common Files > Digidesign > DAE > Plug-ins "

MVH

Anders

Har följt instruktionerna till punkt och pricka, men får trots detta samma felmeddelande!

Om du, eller någon annan har nån annan fundering, tar jag tacksamt emot den... Jag själv ska forska vidare i kuddens underbara värld just nu och försöka leta reda på mer information om det här problemet imorgon...

Tack för att du försökte Anders! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...