Jump to content
Annons

Problem vid inspelning


wakeup

Recommended Posts

Hej jag har ett problem, har rätt nyligen byggt upp en liten hobby studio hemma. Jag anväder mig av en Behringer Xenyx 802 mixer. Ljudkort har jag M -Audio delta 1492, Och använder Cubase SX 3 som program. Problemet är när jag ska spela in ett mono spår så spelas click ljudet in oxå.. samma om jag har flera spår, och ska spela in så går singnalen från dom andra spåren in på det aktuella spåret jag spelar in på. Har provat flytta kablarna från ljudkortet kors och tvärs över hela mixern men det har ej givit resultat. samt undersökt om det kan vara nån inställning i cubase men allt verkar vara som det ska.

Det konstiga är att om jag trycker in cd/tape to mix på mixern så jag inte har nått ljud från högtalarna när jag ska spela in ett gitarr spår tex då funkar det ☺️ ..

Vore oerhört tacksam om nån har nått tips..

Har inte hållt på så länge med musikinspelning,

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hm, jag kommer inte ihåg exakt hur det var, men hade nån Alesis Multimix 8 USB för ett tag sen.

Den spelade med in allt ljud som spelades upp med, det var bara nån knapp på mixerbordet.

Se till så du skickar rätt kanal till inspelning osv, testa lite olika kombinationer. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...