Zourc3 Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 (redigerat) Goddagens, dagens dilemma är: Eftersom jag ofta sitter med nästan tiotals olika effekter i kanalerna för att skapa sköna övergångar och diverse andra roliga ting. Så "autåmäjtar" jag MIX-level knobben från 100% till 0% problemet är ju att FX's modulerna fortfarande generar och kalkylerar ut även vid MIX 0%. Och alla dessa effekter brukar börja ta sin rätt på min dator. Så min fråga är helt enkelt. Går det att "stänga av" FX's via automation? Alltså att den läggs i något sorts "dvala" och kan vakna upp när jag vill t.ex vid 1.35 sek (Timebar) för att sedan läggas tillbaka i dvala vid 1.45 om ni förstår. Jag har försökt att förklara så tydligt som möjligt, Men om frågor uppstår så fråga på! Redigerat 7 februari 2009 av Zourc3
Tenshie Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Goddagens, dagens dilemma är: Eftersom jag ofta sitter med nästan tiotals olika effekter i kanalerna för att skapa sköna övergångar och diverse andra roliga ting. Så "autåmäjtar" jag MIX-level knobben från 100% till 0% problemet är ju att FX's modulerna fortfarande generar och kalkylerar ut även vid MIX 0%. Och alla dessa effekter brukar börja ta sin rätt på min dator. Så min fråga är helt enkelt. Går det att "stänga av" FX's via automation? Alltså att den läggs i något sorts "dvala" och kan vakna upp när jag vill t.ex vid 1.35 sek (Timebar) för att sedan läggas tillbaka i dvala vid 1.45 om ni förstår. Jag har försökt att förklara så tydligt som möjligt, Men om frågor uppstår så fråga på! Gör automation clip på "mute / solo" knappen bredvid mix-lvl istället? 😳
Zourc3 Postat 7 februari 2009 Trådstartare Postat 7 februari 2009 Ibland missar man skogen för alla träden, tackar
clubexclusive Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Du kan ju alltid göra så här. gå in på Tools>Macros> sen klickar du på switch smart disable for all plugins. Detta gör du då i FL 😄 Detta gör att alla plugins som inte används inakiveras fram tills dess att dom ska användas då aktiverar FL dom och inaktiverar dom sen när dom utfört sitt jobb 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.