Jump to content
Annons

Koppla nord c1 till hifi anläggning...


MarqueeMoon

Recommended Posts

Tjena, jag hade tänkt köra min nord c1a genom stereoanläggningen när jag över hemma då lesliet står i replokalen, och de keyboardförstärkare jag testat känns väldigt tråkiga och dyra med tanke på vad man får för pengarna. Finns det någon risk med detta? Kan man skada förstärkaren eller högtalarna? Jag har en rotel förstärkare från mitten av 90-talet på 30 riktiga watt per kanal, och just nu några gale stativhögtalare som snart ska bytas ut.

Har för mig att jag har hört att det kan uppstå problem om impedansen inte stämmer överens på något sätt... är inte helt säker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Tjena, jag hade tänkt köra min nord c1a genom stereoanläggningen när jag över hemma då lesliet står i replokalen, och de keyboardförstärkare jag testat känns väldigt tråkiga och dyra med tanke på vad man får för pengarna. Finns det någon risk med detta? Kan man skada förstärkaren eller högtalarna? Jag har en rotel förstärkare från mitten av 90-talet på 30 riktiga watt per kanal, och just nu några gale stativhögtalare som snart ska bytas ut.

Har för mig att jag har hört att det kan uppstå problem om impedansen inte stämmer överens på något sätt... är inte helt säker.

Kör du relativt lågt så är det ingen större risk, impedansen ska det inte vara något problem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

njae dom är väl inte så värst klena, hade i och för sig inte gjort så mkt om de pajade för då har jag en bra anledning att skaffa några ordentliga. Prövade lite i morse och det låter ju i alla fall mkt bättre än när jag kör orgeln genom min bascombo.

Jag har sett att många kör sina synthar genom studiomonitorer hemma, hur stor skillnad är det egentligen på dessa och ett par stereohögtalare i samma prisklass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...