Jump to content
Annons

Frost acm, Racktone?


B4mse

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet utav en bärbar Frost dator (www.frostacm.com), eller en bärbar ifrån Racktone (http://www.racktone.com)?

Är lite inne på en ny musik dator, där jag kan ta med och göra inspelningen helt mobil, och kollat lite på dem alternativen. Känns ju som sagt att det kan va lite mkt pengar att lägga på en bärbar på ca 22.000 kr. Men då vet jag samtidigt, att enligt frost står det att de har gjort ca 100 optimeringar för just musik-bruk, och att man ar jätte bra garantier och bra servic och så vidare.

Så om det är någon som har tips, erfarenhet, eller bara vet något så är jag hemkst tacksam för tips ochg råd!

// Seemusic.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom är säkert helt ok, och är man osäker på det tekniska så kan supporten nog vara guld värd - om den är bra. Men tänk på att du med all sannolikhet kan få liknande prestanda för en betydligt mindre peng om du gör lite research. Det kan ju mycket väl finnas en Dell/HP/Compaq etc där ute för halva priset, med samma specar, som funkar till dom program och den utrustning du vill använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget test där de datorerna är testade mot andra, typ som ett test Studio skulle kunna ha gjort?

För när man läser på specarna, så blir man inte imponerad av dem om man jämför dem med priset man får betala, då är det så att man kan få bättre från annan tillverkar precis som du säger..

Men är glad för alla tips och synvinklar.

Kanske man får vänta på de bärbara som kommer med Quad core....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte specar spelar så stor roll, det är väl optimering som gör dem snabbare väl?

Mycket skit i Windows som inte är igång i dem som i vanliga datorer...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...