Augustgreen Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Hej gott folk. Jag skulle behöva hjälp med att åstadkomma ett gitarrljud. Gitarren i början på den här låten http://www.youtube.com/watch?v=T6RSCstdRiw. Tack på förhand August
lavrell Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 (redigerat) Hej gott folk. Jag skulle behöva hjälp med att åstadkomma ett gitarrljud. Gitarren i början på den här låten http://www.youtube.com/watch?v=T6RSCstdRiw.Tack på förhand August Spela på en tele i stalläge genom en Fender Twin eller dylikt och dränk skiten i ett fjäderreverb och dubba sen borde du vara hemma, möjligen att det ligger nån väldigt snäll overdrive där nånstans också. EDIT: Fan diggar verkligen låten Redigerat 7 januari 2009 av lavrell
Guitar Nilsson Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Nån form av 12-strängat? Eller sådan simulering?
Augustgreen Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Hej gott folk. Jag skulle behöva hjälp med att åstadkomma ett gitarrljud. Gitarren i början på den här låten http://www.youtube.com/watch?v=T6RSCstdRiw.Tack på förhand August Spela på en tele i stalläge genom en Fender Twin eller dylikt och dränk skiten i ett fjäderreverb och dubba sen borde du vara hemma, möjligen att det ligger nån väldigt snäll overdrive där nånstans också. EDIT: Fan diggar verkligen låten har länge funderat på att skaffa en tele... Eller jaguar... Tack så jättemycket för tipset. Det är nog Reverbet som gör det mesta!
Augustgreen Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Nån form av 12-strängat? Eller sådan simulering?Kan testa att spela in med min 12-strängade... Lät som en bra idé. Även om man inte åstadkommer samma ljud så kan an vidga sina vyer.
Guitar Nilsson Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Nån form av 12-strängat? Eller sådan simulering?Kan testa att spela in med min 12-strängade... Lät som en bra idé. Även om man inte åstadkommer samma ljud så kan an vidga sina vyer. Har du inbyggd mick i den? Spela den genom en gitarrförstärkare med en hel del reverb. Sen en annan sorts elgitarr på det plus en 12-strängad inspelad akustiskt. Sätter man cappo på en gitarr kan man få den att låta som två olika gitarrer.
Augustgreen Postat 8 januari 2009 Trådstartare Postat 8 januari 2009 Nån form av 12-strängat? Eller sådan simulering?Kan testa att spela in med min 12-strängade... Lät som en bra idé. Även om man inte åstadkommer samma ljud så kan an vidga sina vyer. Har du inbyggd mick i den? Spela den genom en gitarrförstärkare med en hel del reverb. Sen en annan sorts elgitarr på det plus en 12-strängad inspelad akustiskt. Sätter man cappo på en gitarr kan man få den att låta som två olika gitarrer. Tack för tipset. Ska testa det
slejnard Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag tycker detta var en skön låt....lite ovanligt stuk men ändå riktigt go lyssning. Tack för länken. 😄 Månne att han använder sig av ett Leslie på melodin i början (eller bra rattat chorus) 😛 förutom det ni övriga sagt. Han spelar väl oktaverat låter det som åxå.
lagoon Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 (redigerat) Danska MEW är verkligen svinbra! Riktigt bra gitarrljud, diggar det ännu mer i "Circuitry of the wolf".. Redigerat 8 januari 2009 av lagoon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.