Jump to content
Annons

virus!


perchi

Recommended Posts

Annons

Jag hoppas att detta kan hjälpa dig.

Jag formaterade min dator häromdagen och kanske 10-15 minuter efter hade jag redan fått in virus.

Den ända "symtomen" jag märkte av, va att jag fick upp en slags alert ruta som varnade mig att jag hade fått in malware/spyware/trojaner etc. Det fanns tre alternativ att välja, antingen Ok, Avbryt eller kryss. Spelade ingen roll vilken jag valde, en ny webbrowser kom upp och hemsidan såg ändå ut att vara en hyffsat professionell sida med "ANTIVIRUS 2009" eller något liknande stort som logga. Självklart gick jag inte på något av detta och bara kryssade ner. Viruset hade också blockerat Automatiska uppdateringar vilket gjorde mig lite frustrerad. Gjorde en google sökning och det bästa svaret jag fick fram var att använda Malwarebytes' Anti-Malware, vilket gjorde tricket.

Påpeka också att de första jag gjorde var att installera Nod32 men de kunde inte göra något åt viruset tydligen.

Förlåt för lite dåliga formuleringar, trött 🙂

Hoppas att de löser sig!

MVH Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade nåt liknande för ett tag sen, en massa internetsidor som poppade upp från ingenstans och varnade för att datorn var infekterad. Försökte med ett flertal program utan resultat, laddade sen hem windows defender som tog hand om skiten på ett litet kick. (Har du vista finns det redan på datorn annars finns det här, gratis! http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx )

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade nåt liknande för ett tag sen, en massa internetsidor som poppade upp från ingenstans och varnade för att datorn var infekterad. Försökte med ett flertal program utan resultat, laddade sen hem windows defender som tog hand om skiten på ett litet kick. (Har du vista finns det redan på datorn annars finns det här, gratis! http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx )

Jens

tack!

det verkar som om jag har fått väck det, det har inte dykit upp på över en timme så, jag laddade hem, search and destroy, verkar vara vettigt.

men om det kommer igen laddar jag ögonblickligen hem detta jens:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att följa länken själv o kolla, (har ny dator och inte installerat det än), tryckte på "kör", sen skötte installationen sig självt. Genväg till programmet la sig i "alla program" på startmenyn. Om du inte hittar den kanske du får ominstallera?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Fan vad tråkigt med det där jäkla virusskiten, det är ganska mycket därför att jag mer och mer funderar på att gå över till att bara köra osx även på min PC fast man egentligen inte får. När jag gör/leker lite med det då behöver jag inte fundera ens det är bar liksom att åk som stenmark sa. Kolla min video fyra skärmar på samma dator så får ni se ytterligare ett plus, obs! jag äger en mac oxå så det är inga piratprogram igång. Hoppas du får i ordning på det, lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...