Tr3sLunas Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 Hej Pro tools nissar đ Nu har jag köpt en Mbox 2 med Pro tools. Jag lĂ€mnar dĂ€rmed Cubase SE mitt audiofile ljudkort dĂ„ jag fĂ„tt höra frĂ„n nĂ€stan alla hĂ„ll att Mbox gör produktionerna mer fylliga, proffsigare och bĂ€ttre generellt. Men nu fĂ„r ni som anvĂ€nt Mbox och Pro tools att hjĂ€lpa mig med att komma igĂ„ng, finns det bra pluggar att ta hem gratis? Kom gĂ€rna med tips och rĂ„d. /Lars
godhead Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 fĂ„tt höra frĂ„n nĂ€stan alla hĂ„ll att Mbox gör produktionernamer fylliga, proffsigare och bĂ€ttre generellt. grattis till bytet! dock vill jag pĂ„peka att detta pĂ„stĂ„ende Ă€r totalt fel och har inte alls nĂ„gon anknytning till verkligheten. det Ă€r snarare du som producent som Ă„stadkommer "fylligare och proffsigare" produktioner sĂ„ snart du hittat ett verktyg du kĂ€nner dej bekvĂ€m med som passar just dej. ProTools och Mbox Ă€r bara rena verktyg, precis som sĂ„ mĂ„nga andra prylar och gör inte i sig sjĂ€lva musiken bĂ€ttre. hoppas du kĂ€nner att du hittat rĂ€tt iaf đ lycka till!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 Hej Pro tools nissar đ Nu har jag köpt en Mbox 2 med Pro tools. Jag lĂ€mnar dĂ€rmed Cubase SE mitt audiofile ljudkort dĂ„ jag fĂ„tt höra frĂ„n nĂ€stan alla hĂ„ll att Mbox gör produktionerna mer fylliga, proffsigare och bĂ€ttre generellt. Men nu fĂ„r ni som anvĂ€nt Mbox och Pro tools att hjĂ€lpa mig med att komma igĂ„ng, finns det bra pluggar att ta hem gratis? Kom gĂ€rna med tips och rĂ„d. /Lars Ăr man en bĂ€ttre bilförare i en Mercedes Ă€n i en Volvo?
drloop (oregistrerad) Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 Det finns vÀldigt fÄ gratis pluggar jÀmfört med VST, dvs det som passar i Cubase. Men överst i Pro Tools delen av detta forum finns nÄgra nitade trÄdar om gratis pluggar. Och nej, det hÀnger inte pÄ PT för att det skall bli bra produktioner. (som godhead redan sagt).
Analogfreak (oregistrerad) Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 Det finns vÀldigt fÄ gratis pluggar jÀmfört med VST, dvs det som passar i Cubase.Men överst i Pro Tools delen av detta forum finns nÄgra nitade trÄdar om gratis pluggar. Och nej, det hÀnger inte pÄ PT för att det skall bli bra produktioner. (som godhead redan sagt). Men jag tror att de som inte Àr sÄ bra och har Ängest över att dom inte kan nÄnting... dom fÄr bÀttre sjÀlvkÀnsla nÀr dom bestÀmmer sig för att gÄ över till PT. Dom intalar sig sjÀlv att det hÀnger pÄ plattformen och fÄr dÄ ny framtidstro om sin förmÄga. Dock blir dom med tiden djupt besvikna och Ànnu mer deprimerad dÄ bytet till PT inte tillförde nÄt. Det hÀr Àr vad jag tror....
creel (oregistrerad) Postat 14 december 2008 Postat 14 december 2008 (redigerat) Jag lĂ€mnar dĂ€rmed Cubase SE mitt audiofile ljudkort dĂ„ jagfĂ„tt höra frĂ„n nĂ€stan alla hĂ„ll att Mbox gör produktionerna mer fylliga, proffsigare och bĂ€ttre generellt. Jösses... Ă€nnu en som blivit lurad för att proffsen anvĂ€nder dessa grejer. PĂ„ vilket sĂ€tt skulle produktionerna bli mer fylliga, proffsigare och bĂ€ttre, för att du anvĂ€nder Pro Tools istĂ€llet för Cubase? Jag kan lova att 99% av alla Pro Tools-produktioner du tycker lĂ„ter bra, skulle lĂ„ta exakt lika bra om de gjorts i Cubase (förutsatt att de kan Cubase). Pro Tools, Logic, Cubase etc... det Ă€r bara smaksak. PT har en nĂ„gra fina finesser som inte Cubase har men det gĂ„r att göra exakt lika bra musik i PT som i Cubase, bara att vissa grejer kan gĂ„ smidigare i PT (men allt beror ju pĂ„ vem som rattar, vad han Ă€r bĂ€st i för program). Nej, jag tycker det Ă€r tragiskt detta. Men sĂ€ger Ă€ndĂ„ grattis! đ PT Ă€r jĂ€ttebra program men det kommer inte fĂ„ din musik att lĂ„ta ett dugg bĂ€ttre, det Ă€r bara verktyg. Det Ă€r lika bra ljudkvalitet i Cubase som i PT, det finns lika vĂ€lljudande effekter till Cubase som till PT. Det Ă€r som sagt DIG det hĂ€nger pĂ„ och inte mjukvaran. Det Ă€r inte som att jĂ€mföra t.ex. dĂ„ligt reverb med ett bra reverb. Ett bra reverb LĂ TER bĂ€ttre Ă€n ett dĂ„ligt, dĂ€r handlar det inte enbart om hur man rattar. Men Cubase vs PT osv, ja det Ă€r verkligen skitsamma för ljudkvaliteten. Tror man nĂ„t annat Ă€r man verkligen insnöad. Men Ă„terigen, grattis och lycka till. Redigerat 14 december 2008 av creel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.