Jump to content
Annons

Uppgradering


wacky

Recommended Posts

Hej människor!

Om man uppgraderar från Cubase SL 3.0 till Cubase 4 behålls pluggar, mjukvaror etc. i övergången då

eller måste man göra en ominstallation av samtliga effekter/pluggar?

Sedan undrar jag över dongeln, får man en ny nyckel i uppgraderingen man köper eller

kör man med nyckeln från befintlig programvara? 🙂

Mvh

Wacky

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pluggarna som är installerade i c:\program\steinberg\vstplugins brukar hittas automagiskt, medan de som ligger i ...\steinberg\cubasexx\vstplugins bara hittas av den versionen som ligger i katalogen.

C4 har inte stöd för DirectX-pluggar, så om du använder sådana, kommer du att behöva använda en wrapper - och då kommer inga inställningar med från projektet, utan det blir lite struligare.

Det följer inte med någon dongle till uppgraderingarna, utan du laddar ner licensen till din befintliga nyckel via Internet.

Väljer du att installera C4 i en ny katalog, så har du kvar den gamla versionen och kan köra med den om något projekt mot förmodan skulle bråka på något sätt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tack för snabbt svar Claes!

DirectX mappen behövs ju egentligen inte, pluggar m.m har ju oftast fler valmöjligheter.

Rekommenderar du C4 för uppdatering från SL 3.0?

Eller är det fortfarande vissa buggar?

/Wacky

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte märkt av några buggar ännu, så om det finns några, så finns de nog i delar som jag inte använder... 😄

C4 har ju hunnit med ett par uppdateringar, så de eventuella buggar som fanns från början har antagligen hunnit åtgärdas till största delen...

Om du ska ha motsvarande version som du har nu, så är det Cubase Studio4 du ska uppgradera till - men vill du ha "värstingen", så går det förstås bra att uppgradera till C4 i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...