Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Jag står i valet och kvalet mellan Motu 896 eller Digi 003 Rack. Någon som har nån vis tanke vilket som verkar vettigast.

Jag ser en fördel med Motu kortet då den har egen DSP så om man har tur kan man kanske plocka lite ifrån datorns redan pressade situation.

Digi 003, kommer med pro tools vilket jag inte använder, med de funkar la lika bra i Cubase och logic lr?:S Önskar svar snarast då jag känner mig lite stressad=)

Båda verkar feta så, personligen finner jag inte många skillnader... snälla help me:D

Annons
Postat

Hejsan

Jag har inte AB-testat dessa. Kan nog tro att skillnaden inte är så överdrivet stor. Vet inte hur det ser ut med AD/DA omvandlingen mellan dessa två eller de inbyggda pre-ampsen. Men DIGI002 (som va innan digi003) som jag själv har låter bra! Och DIGI003 har lite bättre pre-amps och AD/DA än digi002.

MEN! En del av att köpa en digi003 ligger ju i att man får med Pro Tools, vilket i ditt fall du inte tänker använda dig av. Och som du säger så har MOTU inbyggd DSP. Detta gör att även om jag själv älskar digi002:an, så skulle jag nog i ditt fall titta på MOTU. Om du däremot vill ha Pro Tools också för att lära dig programmet, eller om du har många kunder som har sina sessions i Pro Tools så skulle det ju vara smidigare med digi003.

Men det är bara hur jag skulle tänka utan att ha testat MOTU

MVH

Anders

Postat

själv har jag (Logic) och den äldre versionen av 896 inte 896mk3 896mk2 utan den tidigare.

jo Jag skall köpa ett Digidesign 003 rack fast med 8 PREAMPS för jag tycker att 4 är för lite om man skall spela in ett trumset.

sen tänkte jag köpa det för att man kan köra protools samt alla andra program.

men man kan ju inte köra protools med ett motu 896.

men det är jag har ingen aning om hur motus nya / 003 ornas preamps låter men satsa på det som verkar bäst. (det är ju aldrig fel att kunna köra ett program till) samt att man får med protools på köpet.

Mvh Anders Ekengren

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.