Jump to content
Annons

Backing vocals.


Shanty

Recommended Posts

Hei igjen.

Jeg søker etter en god plugin for backing vocals.

På noen av mine låter har jeg baking vocals, (ooohs og aaahs)

men de høres ikke spesielt realistiske ut.

Finnes det noen god plugin der ute som lyder realistisk, og som tåler å komme mer i forgrunnen på en låt?

Beste hilsninger fra

shanty

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Vad jag vet finns det ingen som är gratis och tillräckligt bra. Det är allt som oftast vill man ha något bra får man vara beredd på att betala. Men om du har sampler borde det finnas tillräckligt bra med. Men en plug som enbart har såna och gratis, det betvivlar jag det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet finns det ingen som är gratis och tillräckligt bra. Det är allt som oftast vill man ha något bra får man vara beredd på att betala. Men om du har sampler borde det finnas tillräckligt bra med. Men en plug som enbart har såna och gratis, det betvivlar jag det finns.

Ok, men hvilken er den beste plugin som du anbefaler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan skapa körer med utgångspunkt från din egen sång, med hjälp av Celemony Melodyne, så länge det inte är för stora tonhöjdsförändringar från originalinspelningen.

EastWest Symphonic Choirs är en höjdare för körer.

Link to comment
Dela på andra sajter

EastWest Symphonic Choirs är en höjdare för körer.

Fast det är väl just symfoniska körer? Eller har den möjlighet till lite mer "jordnära" körer?

När den ändå kom på tal. Vet du vad som hänt med den? Den är bortplockat från hemsidan. Men det har inte kommit någon ersättare.

Har varit lite sugen på att köpa den. Men nu känns det dumt och det kommer något nytt och bättre snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet finns det ingen som är gratis och tillräckligt bra. Det är allt som oftast vill man ha något bra får man vara beredd på att betala. Men om du har sampler borde det finnas tillräckligt bra med. Men en plug som enbart har såna och gratis, det betvivlar jag det finns.

Ok, men hvilken er den beste plugin som du anbefaler?

Jeg kan sefølgelig lage et kor med utgangspungt i min egen stemme, men den er ganske dyp.

Det jeg er ute etter er noen bra "kvinnlige stemmer" til backing vokal.

Popmusik ( countryog folk)

Beste hilsninger fra

Shanty

Link to comment
Dela på andra sajter

rainyday soundonline som säljer east and west och symphonic choir håller på och sälja ut allting för dom vill använda sin egen play sampler i sina prylar istället för som tidigare kompakt sampler som är från native instruments.

Play samplern klarar 64 bit os och därmed mera gigabyt i ram minne för som sagt om man använder mycket effekter typ reverb och många instrument så behöver man väldigt mycket ram och snabb hårddisk och snabba bussar på moderkortet för att det ska fungera bra :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kostar väll ändå inte?? kunde bara trycka på download där

Hade du orkat läsa någon rad till så hade du sett att det står "The freeware versions are restricted so that you cannot adjust any of the settings, so you are hardwired to a single preset. "

Så jo det kostar, om du vill kunna nyttja programmet till fullo. Och det vill man ju 😛 Som att köpa en Ferrari men man får bara köra i 50km/h 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...