Jump to content
Annons

Göra en Hård kick med nån av syntharna


depp

Recommended Posts

Hej!

jag vill veta om det är möjligt och göra kickar med någon utav syntharna så man kan få dom och go i olika toner, gör man det med en sample så blir det skevt.. och isånnafall hur går man tillväga..

tack

Redigerat av depp
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

linus

Just nu kan jag inte köpa den, får se ifall jag hinner förbi bibloteket nån dag och kollar om den finns där.

drloop

tack. Fan visst inte att man kunde göra så mycke thor 😛

kanske förklarade lite dåligt vad för kick jag är ute efter.

http://se.youtube.com/watch?v=DlIIArgH00U&...feature=related

vid 2:43 drar den igång.. nu är det kanske sämt kvalite.. men det är liksom en kick vars release är som en bass som går i olika toner 😉

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har inte gjort den kicken med en synth. Kicken är från Hardstyle Samples Vol.1 och heter Hardkick 10.

Btw, han pitchar inte kicken - han lägger en subbas efter kicken som går i bastonerna. Sök på "Nustyle Subbas" eller nått liknande på Google/youtube så kommer du hitta tutorials!

Lycka till!

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjodahl

tack så mycket, ska söka efter tutorials, men jag tvekar på att det verkligen är hardkick 10 😛

Har hört att man ska kunna göra en sådan kick med synth, och det är just det jag skulle vilja lära mig 🙂

Redigerat av depp
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...