Jump to content
Annons

Cubase strular då jag är uppkopplad på internet!


Crillesand (oregistrerad)

Recommended Posts

Crillesand (oregistrerad)

Som sagt..

Kan inte spela in då jag är uppkopplad mot internet,, någon som har något tips på vad det kan vara???

Är ett stort problem!

/// Crille

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Jag är uppkopplad hela tiden när jag lirar in i Logic så det låter lustigt att Cubase inte fixar det, det måste ju bero på nåt med nätverksinställningarna. Måste du vara uppkopplad när du lirar in? Jag har den bara uppkopplad lite av lathet iom att det ändå inte spelar nån roll för det funkar ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också alltid uppkopplad - men inte trådlöst, utan med kabel. Jag kör med Cubase och har aldrig märkt några problem på grund av uppkopplingen. Jag har däremot hört att många har strul när de är uppkopplade mot trådlöst nätverk, så det gör tydligen datorn segare än vanlig kabel...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

inte heller jag har stött på några problem, mer än virus, av att vara uppkopplad på internet, med sladd, och cubase på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tydligen inte ovanligt...

I vissa fall kan det vara så, att det blir någon IRQ-konflikt, men det är många som verkar ha problem med det, så förmodligen är det så att just trådlösa uppkopplingar använder mer resurser och kanske på något annat sätt, än trådbundna uppkopplingar...?

Någon som vet mer om det, som kan förklara varför...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...