Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag sitter och grubblar över varenda not i kompet till Toto's Rosanna, men har lite smÄproblem med var baskaggen ligger i kompet (tittar bara pÄ introt just nu)

Är det nĂ„gon hĂ€r som vet om man kan fĂ„ tag pĂ„ noter pĂ„ kompet gratis? Jag ogillar verkligen youtube-guider.

Tack pĂ„ förhand! 🙂

//Fredrik

Annons
Postat (redigerat)

Tror jag aldrig har hört en midi-fil dÀr de har plankat Rosanna-kompet, iaf inte nÄn som fÄtt med alla ghostslag som gör kompet sÄ himla svÀngigt.

Har dock sett kompletta trumnoter pÄ kompet tidigare, vet ej vart dock.

Jag har för övrigt spelat in Rosanna med programmerade trummor, men jag tror Àrligt talat inte jag fick till ghost-joxet rÀtt, kan skicka dig en midi-fil med min version annars. PM:a mig! Tjosan tjosan!

/L

EDIT: efter lyssnandet pÄ you-tube-klippet med mr Jeff Porcaro sÄ kanske jag gjorde rÀtt ÀndÄ, hihi. LÄter dock sÄ himla bra att jag mest rÀknade med att det skulle vara svÄrare haha. Han har sÄ goo feeling! Laidback! Half-time shuffle, lÀgg den andra triolen som ghost pÄ virveln och sen planka baskaggen. =)

Inte sÄ svÄrt i teorin iaf, men svÄrare att spela snyggt gissar jag.

Redigerat av Limpan
Postat (redigerat)

Detta Àr ju inga noter men det förklaras ju vÀldigt genomgÄende av mÀstaren sjÀlv.

Rosanna-groove

EDIT: OjdĂ„, lĂ€ste nu att du ogillade youtube-guider men jag lĂ„ter Ă€ndĂ„ posten vara kvar 😄

Sorry

Redigerat av lavrell
Postat (redigerat)

Woah 🙂

Fan vilken nostalgi kick man fick. Har bara hans video pĂ„ VHS, frĂ„n .. ja, nĂ€r den nu kom ut, 85 eller sĂ„. Mr Porcaro, sĂ„ hög sĂ„ han tvingas hĂ„lla tillbaka gĂ€spningarna och rapningarna, med sin sköna "fuck it, let's dance" attityd. "I'm gonna try to explain this at the best of my ability right now" ... sĂ€ger vĂ€l allt 🙂 Mannen med det djupaste backbeatet nĂ„gonsin. Mannen som alltid, nĂ€r han fick noter eller instruktioner, sa "kan vi inte bara göra nĂ„t som lĂ„ter bra?!" 😛

Rosanna Àr vanlig double-time shuffle (L.A. Shuffle), med spökslag pÄ alla slag som inte har hi-hat, plus bastrummönstret. Enda skillnaden mellan fraserna Àr att andra vÀndan spelar han bastrumman Àven pÄ 4an, vilket han inte gör första gÄngen.

EDIT: shit, 89 var det visst 😄

Redigerat av Opus99
  • 5 veckor senare...
Postat

Woah 😄

Fan vilken nostalgi kick man fick. Har bara hans video pĂ„ VHS, frĂ„n .. ja, nĂ€r den nu kom ut, 85 eller sĂ„. Mr Porcaro, sĂ„ hög sĂ„ han tvingas hĂ„lla tillbaka gĂ€spningarna och rapningarna, med sin sköna "fuck it, let's dance" attityd. "I'm gonna try to explain this at the best of my ability right now" ... sĂ€ger vĂ€l allt 😛 Mannen med det djupaste backbeatet nĂ„gonsin. Mannen som alltid, nĂ€r han fick noter eller instruktioner, sa "kan vi inte bara göra nĂ„t som lĂ„ter bra?!" 😄

Rosanna Àr vanlig double-time shuffle (L.A. Shuffle), med spökslag pÄ alla slag som inte har hi-hat, plus bastrummönstret. Enda skillnaden mellan fraserna Àr att andra vÀndan spelar han bastrumman Àven pÄ 4an, vilket han inte gör första gÄngen.

EDIT: shit, 89 var det visst 😄

beatet gud glömde LOL

R

• 4 veckor senare...
Postat

död trÄd eller?

hur som helst, letade efter samma sak för nĂ„gra mĂ„nader sen. kollade ocksĂ„ ett antal youtubeklipp och meckade ut hur det skulle vara i notskrift tillslut. givetvis, direkt efter lĂ„ngt arbete och tĂ€nkande tittar jag nĂ€rmare pĂ„ Jeff Porcaros sida drummerworld.com som jag haft nedtabbad hela tiden... 😠

om jag inte har helt fel Àr det vÀl det hÀr

SM

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.