Jump to content
Annons

Fråga gällande battery


powerblade

Recommended Posts

Någon som vet hur man får ut trumljuden på en egna kanaler i mixern SAMTIDIGT som man fortfarande har möjlighet att pilla på hela trumkittet i mixern. Är nästan säker på att detta skall gå!

Vill tex kunna eq:a och komprimera baskaggen individuellt samtidigt som man kan komprimera hela kittet ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Battery kan skicka utsignal till flera olika kanaler i din mixer. Ta in dem på olika aux'ar som du sedan samlar ihop på en stereokanal.

ja du menar att man skickar som till en gruppkanal? va smart det det hade jag inte tänkt på att man kan göra...eller snarare, vad dum jag känner mig att jag inte fatta det tidigare 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte helt säker på vad du avser med gruppkanal, men jag tror vi talar om samma sak. I Battery väljer du att skicka de olika ljuden till olika utgångar från Output-panelen i cell-fönstret (längst ned i högra hörnet på bifogad screenshot). Du tar sedan in de olika ljuden på olika aux-kanaler i Logic/Cubase/etc. Outputen från dessa kanaler kan du sedan skicka till ännu en aux-kanal där du samlar ihop dem. Bifogar screenshot på hur det kan se ut i Logic.

post-18370-1224335255_thumb.png

post-18370-1224335264_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...