oioioi Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Jag försöker översätta gitarr-noter till ljud på datorn. Jag vill alltså knappa in noter (eller tabulatorer) och få ut ljud. Så att man som nybörjare kan få höra hur en melodi ungefär ska låta, och därefter kan man lära sig nya låten lite enklare... Det behöver inte vara avancerat, räcker med lite halvtoner och sextondelar och sådant. Jag har testat ett program som heter SweetGuitar, och det fungerar sådär. Det borde nog ändå finnas något smidigare (gratis-)program. Ett som vilken nybörjare som helst klarar av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Apep Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 http://www.tuxguitar.com.ar/download.html Denna är ett sjyst opensource program. Det är ett opensource program för både windows och linux och det funkar i stort sätt likadant som guitarpro (som kostar en slant). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
morten Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Jag försöker översätta gitarr-noter till ljud på datorn. Jag vill alltså knappa in noter (eller tabulatorer) och få ut ljud. Så att man som nybörjare kan få höra hur en melodi ungefär ska låta, och därefter kan man lära sig nya låten lite enklare... Det behöver inte vara avancerat, räcker med lite halvtoner och sextondelar och sådant. Jag har testat ett program som heter SweetGuitar, och det fungerar sådär. Det borde nog ändå finnas något smidigare (gratis-)program. Ett som vilken nybörjare som helst klarar av. Det här kan du prova http://www.noteworthysoftware.com/ Testversionen har några begränsningar typ att det endast går att spara 10 ggr och inte exportera midifiler om jag inte minns fel. Det går iallafall snabbt och enkelt att knacka in noter i det tycker jag. Det borde funka utmärkt för dina behov. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 www.power-tab.net Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 13 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2008 Tack för alla svar! Jag sitter just nu och testar TuxGuitar!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Apep Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Tack för alla svar! Jag sitter just nu och testar TuxGuitar!!! Man kan öppna guitar pro filer i den med vilket är lite kul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.