Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skall testa duettens AD/DA, så

1: jag har en stereofil (en mjukvarumix, som aldrig varit utanför datorn) som jag lägger på ett track(track1).

2: Jag väljer output 1-2 på det tracket

3: Skapar ett nytt track (track2) där jag väljer input 1-2, och ingen output....

4: Jag recordenablar track2....

5: jag kopplar ihop output med input på duetten (med kablar)....(detta medför att jag inte har någon lyssning medans jag gör en bounce dock, förutom med hörlurar)

men när jag spelar in får jag bara knaster...(det ser ut som någon form av rundgång när man tittar på volymstaplarna, men låter knaster när man lyssnar på det....)!?!?!?

Jag gjorde exakt samma sak med Auroran, "output 3-4" -> "input 3-4", och fick det att funka strålande....

det jag är ute efter är alltså bara att skicka ut signalen och ta in den igen....precis som om jag hade skickat den till någon extern hårdvara, och tagit in den igen....fast jag inte använder någon extern hårdvara, då jag inte vill påverka signalen på något sätt, för att kunna höra hur själva AD/DA-omvandlingen påverkar ljudet....

så, går det att lösa med duetten alls? om inte.....varför?

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
Jag skall testa duettens AD/DA, så

1: jag har en stereofil (en mjukvarumix, som aldrig varit utanför datorn) som jag lägger på ett track(track1).

2: Jag väljer output 1-2 på det tracket

3: Skapar ett nytt track (track2) där jag väljer input 1-2, och ingen output....

4: Jag recordenablar track2....

5: jag kopplar ihop output med input på duetten (med kablar)....(detta medför att jag inte har någon lyssning medans jag gör en bounce dock, förutom med hörlurar)

men när jag spelar in får jag bara knaster...(det ser ut som någon form av rundgång när man tittar på volymstaplarna, men låter knaster när man lyssnar på det....)!?!?!?

Jag gjorde exakt samma sak med Auroran, "output 3-4" -> "input 3-4", och fick det att funka strålande....

det jag är ute efter är alltså bara att skicka ut signalen och ta in den igen....precis som om jag hade skickat den till någon extern hårdvara, och tagit in den igen....fast jag inte använder någon extern hårdvara, då jag inte vill påverka signalen på något sätt, för att kunna höra hur själva AD/DA-omvandlingen påverkar ljudet....

så, går det att lösa med duetten alls? om inte.....varför?

Du råkar inte ha software monitoring på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.