simonn (oregistrerad) Postat 27 september 2008 Postat 27 september 2008 Hejsan! Har tittat (läst) lite på (om) Rolands Sonic Cell. Var egentligen ute efter Motif XS i rackvariant, men började läsa lite om Rolandboxen, som man tydligen kunde få till halva priset, och som dessutom var lite livevänligare. Är det någon som har erfarenhet av denna? Går det att sampla ljud? Och framförallt, är ljuden tillräckligt bra (eller nerbantade) och var skiljer modulen från Fantom XR? /Simon
mahawi Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Jag har en, och gillar den. Har iofs alltid gillat Roland. Kör den som hårdvarusynth och ljudkort på samma gång. Ljuden är "heltäckande" och låter bra. Fina pianon. Snålt med orglar. Den kunde gott ha ett par ljudutgångar till, men annars saknar jag inte mycket. Du kan inte sampla med den (det saknar jag). Jog-hjulet är väl sådär, men man vänjer sig. Lätthanterligt editeringsprogram gör den snabbprogrammerad. Såg att den ska testas i nästa nummer av Studio (det var på tiden!).
simonn (oregistrerad) Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 Hallo och tack för svar! Jag var och testade Sonic Cellen i affären men blev inte 100 nöjd. Kanske var det för att jag har haft Motifens ljud i bakhuvudet som givetvis kostar lite mer. Vi får väl se vad det blir för inköp. Ska bli roligt att läsa testen dessutom. /Simon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.