Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej, jag är ny på forumet och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med det här.

Jag har införskaffat ett emu 0202 som jag tänkte koppla in i min vista 64x-burk men tydligen var det lättare sagt än gjort. Jag har gjort väldigt många gånger nu med blandade resultat men nu verkar felen ha bestämt sig för att gå en väg: installationen med emus vista-drivisar stannar på 47% varpå installationen låser sig. Om jag nu tabbar ut för att se om windows har något att säga till om så är det helt lugnt. Efter ett tag hoppar installationen igång igen och flyger till 100% och vill sedan starta om datorn. När jag gör detta så hittas inte ljudkortet av emus control panel och drivrutinerna har misslyckats med att installeras enligt vistas härliga problemidentifieringsäckelfunktion. Jag börjar bli lite less på det här och jag vet verkligen inte vad som är fel - det finns ju kompatibla drivrutiner och datorn hittar ljudkortet när jag kopplar in det. Kan det ändå vara hårdvarufel? Måste jag bry mig om jag installerar drivrutinerna i x86-mappen eller inte? Måste jag stänga av kerneldrivrutinsskyddsmekanismen som finns i x64? Hjälp...

All respons uppskattas!

Annons
Postat (redigerat)
Hej hej, jag är ny på forumet och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med det här.

Jag har införskaffat ett emu 0202 som jag tänkte koppla in i min vista 64x-burk men tydligen var det lättare sagt än gjort. Jag har gjort väldigt många gånger nu med blandade resultat men nu verkar felen ha bestämt sig för att gå en väg: installationen med emus vista-drivisar stannar på 47% varpå installationen låser sig. Om jag nu tabbar ut för att se om windows har något att säga till om så är det helt lugnt. Efter ett tag hoppar installationen igång igen och flyger till 100% och vill sedan starta om datorn. När jag gör detta så hittas inte ljudkortet av emus control panel och drivrutinerna har misslyckats med att installeras enligt vistas härliga problemidentifieringsäckelfunktion. Jag börjar bli lite less på det här och jag vet verkligen inte vad som är fel - det finns ju kompatibla drivrutiner och datorn hittar ljudkortet när jag kopplar in det. Kan det ändå vara hårdvarufel? Måste jag bry mig om jag installerar drivrutinerna i x86-mappen eller inte? Måste jag stänga av kerneldrivrutinsskyddsmekanismen som finns i x64? Hjälp...

All respons uppskattas!

Tja, låter inte alls kul det där, och inte för min del heller eftersom jag har tänkt skaffa Emu0404-Usb och Vista64x.. 😏

Jag vet inte vad det kan vara för fel men testar ställa lite frågor.

Är du helt säker på att det e rätt drivisar du laddat ner?

Finns det ingen teknisk support hos EMU man kan kontakta?

Du säger: "Måste jag bry mig om jag installerar drivrutinerna i x86-mappen eller inte?" - Kan du inte testa både och?

"Måste jag stänga av kerneldrivrutinsskyddsmekanismen som finns i x64?" - Jag vet inte riktigt vad det innebär men varför inte prova?

Jag hoppas det löser sig för dig.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Jo, klart skrammande..

Speciellt som min Emu0404 USB och XP installation funkade total enkelt.

Eller som Arnold sade: Hasta la VISTA, baby....

Sven

Redigerat av Svencanz
Postat

Jag har inte testat att installera i den andra programmappen iofs men det står inget om det på emus hemsida att man behöver göra när man använder vistadrivrutinerna. Jag är säker på att jag har drivisar eftersom de uppdaterade för vista är de enda de har - samma för xp alltså. Jag har provat att stänga av drivrutinssaken men det är fortfarande likadant.

Jag börjar mer och mer luta åt att det är fel på hårdvaran för den beter sig väldigt konstigt. Nu så segar den ibland jättelänge med att starta och om den gör det så pendlar den men av och på tills den tillslut stannar med powerknappen lysande fast den hittas inte. Ska försöka få den bytt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.