Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjackade igår en Nocturn o har bara pillat lite grann. Fick alla mina 3-partspluggar att funka med Automap. Logic´s egna pluggar funkade dock inte(vilket jag vetat innan) och jag testade lite att försöka mappa upp dem också med dåligt resultat. Har inte gjort något mer än att pluggat in Nocturnen men har läst lite nu och förstått att man kanske måste öppna midi-portar i Controller så att den kan snacka med Logic.

Kan nån som kan ge mig en enkel steg-för-steg tutorial för hur jag ska gå till väga? Orkar inte spilla bort hela fredag-kvällen med trial and error igen...har gjort det för många gånger..

Tack på förhand!

Mvh/Mz

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Tja,

Nja, det kan jag inte påstå att jag fått. Nocturn och Logic är i dagsläget inte superkompatibla om jag säger så. Har du för främsta avsikt att ha en enhet att styra Logics pluggar först och främst så är detta inte rätt köp tyvärr. Jag har inte grävt ner mig i ämnet men kan rekommendera denna tråd för lite mer matnyttig info: Novation Nocturn

Bidra gärna med lösningar och annat i denna fråga då det är en clean liten pryl denna!...

Mvh/Mz

Postat

Tack för infon mirazelda.

Synd att den inte verkar helt optimal för Logic´s egna pluggar.

Förhoppningsvis kommer det väl nån uppdatering som fixar det.

Har iofs mest tänkt att använda den till 3:e parts pluggar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.