mirazelda Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Tjackade igår en Nocturn o har bara pillat lite grann. Fick alla mina 3-partspluggar att funka med Automap. Logic´s egna pluggar funkade dock inte(vilket jag vetat innan) och jag testade lite att försöka mappa upp dem också med dåligt resultat. Har inte gjort något mer än att pluggat in Nocturnen men har läst lite nu och förstått att man kanske måste öppna midi-portar i Controller så att den kan snacka med Logic. Kan nån som kan ge mig en enkel steg-för-steg tutorial för hur jag ska gå till väga? Orkar inte spilla bort hela fredag-kvällen med trial and error igen...har gjort det för många gånger.. Tack på förhand! Mvh/Mz
mirazelda Postat 21 september 2008 Trådstartare Postat 21 september 2008 Verkligen ingen som har en Nocturn och Logic?...
fudgesson Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Fick du det att fungera? Är också sugen på att skaffa Nocturn och köra det med Logic.
mirazelda Postat 7 oktober 2008 Trådstartare Postat 7 oktober 2008 Tja, Nja, det kan jag inte påstå att jag fått. Nocturn och Logic är i dagsläget inte superkompatibla om jag säger så. Har du för främsta avsikt att ha en enhet att styra Logics pluggar först och främst så är detta inte rätt köp tyvärr. Jag har inte grävt ner mig i ämnet men kan rekommendera denna tråd för lite mer matnyttig info: Novation Nocturn Bidra gärna med lösningar och annat i denna fråga då det är en clean liten pryl denna!... Mvh/Mz
fudgesson Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 Tack för infon mirazelda. Synd att den inte verkar helt optimal för Logic´s egna pluggar. Förhoppningsvis kommer det väl nån uppdatering som fixar det. Har iofs mest tänkt att använda den till 3:e parts pluggar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.