Jump to content
Annons

använda tre olika kompressorer?


PrototypProductions

Recommended Posts

hej, igår satt jag rätt länge i adobe audition 3 och testade lite olika saker!

Jag testade alla olika komprssorer .. dynamic processing, multiband compressor och nån tube modelled compressor

när jag fixa och trixa lite i alla så testade jag att ta alla tre på samma gång .. jag tyckte att de blev SKIT bra sound!

Min fråga är om det spelar någon roll om man använder sig utav 3 kompressorer? har för mig att jag nångång läste att man bara ska använda 1 kompressor ..

snälla hjälp mig med dehär 🙂

peace!

Redigerat av PrototypProductions
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej, igår satt jag rätt länge i adobe audition 3 och testade lite olika saker!

Jag testade alla olika komprssorer .. dynamic processing, multiband compressor och nån tube modelled compressor

när jag fixa och trixa lite i alla så testade jag att ta alla tre på samma gång .. jag tyckte att de blev SKIT bra sound!

Min fråga är om det spelar någon roll om man använder sig utav 3 kompressorer? har för mig att jag nångång läste att man bara ska använda 1 kompressor ..

snälla hjälp mig med dehär 🙂

peace!

Det finns ju ingen lag som säger att det är förbjudet att använda mer än en kompressor.

Låter det bra så låter det bra! Kör så det ryker! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ofta bli bättre att låta ett par kompressorer i serie komprimera i små steg, än att låt en enda kompressor komprimera i ett stort steg. Det är därför RNC från FMR Audio låter så bra som den gör. 🙂

- och som sagt, så finns det inga odiskutabla lagar om hur man "ska" göra, utan det viktigaste är att resultatet som man lyssnar på i slutänden, låter bra.

Något man ska hålla lite koll på om man gör sådant, är brusnivån - för den kan åka upp onödigt mycket om man inte är vaksam...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det är med experimenterande som nya tekniker har uppstått. Bara köra på. Man ska aldrig vara rädd för leka sig fram saker och ting. Och som sagt var låter det bra för dig låter allra troligast bra för andra med. Och lägg gärna upp en liten truddelutt av det hela. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...