Luddmann (oregistrerad) Postat 11 september 2008 Postat 11 september 2008 Hej.... Nu håller jag på med Xpand, som jag fick med pro tools, hittar lite sjyssta trumset, men jag skulle behöva lägga till ljud i trumsetet ? har sökt överallt, nästan ☺️, men hittar inte hur man gör, det jag skulle behöva göra är att lägga till ett ljud till ettexisterande trumset.... det jag vill göra är att lägga till en open hihat och en half open, nån som orkar förklara ? Tack !!
Limpan Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 Hej....Nu håller jag på med Xpand, som jag fick med pro tools, hittar lite sjyssta trumset, men jag skulle behöva lägga till ljud i trumsetet ? har sökt överallt, nästan 😲, men hittar inte hur man gör, det jag skulle behöva göra är att lägga till ett ljud till ettexisterande trumset.... det jag vill göra är att lägga till en open hihat och en half open, nån som orkar förklara ? Tack !! Om du menar att du vill lägga in ett färdigt ljud, t.ex en wave-fil som du har sparat på hårddisken, så går det ej. Xpand är ingen sampler! (däremot finns det olika trumljud, som du säkert har sett) Vrid bara på rattarna när du valt ett trumset för att ändra t.ex hi-hats osv..
Luddmann (oregistrerad) Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 Ok, hmm trodde man kunde lägga till ljud, ja, ok då vet jag...tack
zagor Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 vill du ladda upp egna ljud kan du lika gärna köra structure free, samplern som följer med: där kan du ladda upp egna ljud.
Luddmann (oregistrerad) Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 (redigerat) Så man kan göra det i Structure free, ok visste jag inte..då får vi prova det, får läsa på lite.... annars har jag ju reason M-adapted också, trum-maskinen där funkar det ju att lägga till ljud.. Ok, då har jag två val, tackar för infon Redigerat 12 september 2008 av Luddmann
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.