Chasm144 Postat 4 september 2008 Postat 4 september 2008 Hej! Jag har lagt gitarrer (stereo) och vill lägga en gruppkompression på dessa men när jag lägger audiospåren i group channel i cubase så ger inte mina inserts nån effekt! Det blir helt enkelt inget utslag alls i själva group channel, vad beror detta på? Jag har kollat så bypass inte är på osv! behöver verkligen hjälp! Tack på förhand (: //Noob
Jon Rinneby Postat 4 september 2008 Postat 4 september 2008 (redigerat) Hej! Jag har lagt gitarrer (stereo) och vill lägga en gruppkompression på dessa men när jag lägger audiospåren i group channel i cubase så ger inte mina inserts nån effekt! Det blir helt enkelt inget utslag alls i själva group channel, vad beror detta på? Jag har kollat så bypass inte är på osv! behöver verkligen hjälp! Tack på förhand (: //Noob Först skapar du ett gruppspår, sen (i exempelvis mixern, tryck F3) ställer du in dina gitarrkanaler (som jag antar är 2 monokanaler) så att de går ut genom gruppspåret istället... Svårare än så är det inte. Redigerat 4 september 2008 av Yllet
Chasm144 Postat 6 september 2008 Trådstartare Postat 6 september 2008 Hej! Jag har lagt gitarrer (stereo) och vill lägga en gruppkompression på dessa men när jag lägger audiospåren i group channel i cubase så ger inte mina inserts nån effekt! Det blir helt enkelt inget utslag alls i själva group channel, vad beror detta på? Jag har kollat så bypass inte är på osv! behöver verkligen hjälp! Tack på förhand (: //Noob Först skapar du ett gruppspår, sen (i exempelvis mixern, tryck F3) ställer du in dina gitarrkanaler (som jag antar är 2 monokanaler) så att de går ut genom gruppspåret istället... Svårare än så är det inte. Det funka perfekt, tusen tack för svaret 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.