thehappyflutist Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Hej på er. Fundera o funderar o funderar över om jag vid nästa datorköp skall försöka skaffa mig en iMac. Har hört att firewirechippet som sitter i de nya modellerna skall krångla med externa ljudkort. Någon som vet kort som funkar bra tillsammans med detta nya chipp? Sedan undrar jag om någon använder det interna ljudkortet i iMacen? Har en kompis som använder det tillsammans med en mixer och Logic. Verkar funka bra men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen... ☺️ Tack på förhand! Mathias
rainydays Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Hej på er. Fundera o funderar o funderar över om jag vid nästa datorköp skall försöka skaffa mig en iMac. Har hört att firewirechippet som sitter i de nya modellerna skall krångla med externa ljudkort. Någon som vet kort som funkar bra tillsammans med detta nya chipp? Sedan undrar jag om någon använder det interna ljudkortet i iMacen? Har en kompis som använder det tillsammans med en mixer och Logic. Verkar funka bra men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen... ☺️ Tack på förhand! Det är väl helt ok för att vara integrerat. Ingenting jag personligen skulle använda för inspelning dock, men visst funkar det. Mitt Saffire LE funkar utmärkt med iMacen.
gumpbert Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 (redigerat) Håller med rainydays, det interna kortet funkar men är väl inte jättekul. Vad gäller problem med firewire och ljudkort så verkar det bara gälla vissa kort. Jag har inte haft några problem med de kort jag testat (Apogee Duet och det inbyggda i CME UF6). Redigerat 3 september 2008 av gumpbert
Pesek Postat 4 september 2008 Postat 4 september 2008 Jag hade ett Terratec Phase X24FW som fungerade utan problem med AGERE Firewire chipet. Sålde det när jag skaffade mig ett Apogee Duet som också fungerar klockrent.
thehappyflutist Postat 4 september 2008 Trådstartare Postat 4 september 2008 Tack tack då vet jag lite mer
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.