Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag har nyss fått min nya studio men jag lyckas inte få Guitar Rig 3 och Cubase samspelta. Antingen så funkar guitar rig eller så funkar cubase, får jag igång guitar rig (som sällan händer) så står det i cubase´s "device setup" meny att det inte finns någon fungerande asio driver. Får jag igång Cubase så blir det ingen respons utav guitar rig.

Jag använder ett M-audio Fast Track Pro.

Jag undrar också, hur kan jag få ljud i min keyboard (line in, inte MIDI) via mitt ljudkort? Snälla berätta, jag har redan hunnit bli fruktansvärt frustrerad.

Just nu så har jag absolut inget ljud på datorn...

Redigerat av KinkyKong
Annons
Postat

Om du vill köra ett annat program som använder sig av ljud samtidigt som cubase så måste du bocka i "Release ASIO Driver in Background" inne i cubase i device setup.

Men vanligast är väl att man kör guitarrig inne i cubase om man nu använder dem samtidigt och då behöver du inte bocka i rutan.

Postat
Jag undrar också, hur kan jag få ljud i min keyboard (line in, inte MIDI) via mitt ljudkort? Snälla berätta, jag har redan hunnit bli fruktansvärt frustrerad.

Just nu så har jag absolut inget ljud på datorn...

På baksidan av din keyboard ska det finnas en line out. Där kopplar du in en TELE-kabel i ena änden och andra änden i ljudkortet. Voila! 😛

Postat

Tackar så mycket för svaren.

JAg vet att man kopplar in sladdarna ur Line Out utgångarna på min keyboard, jag vet bara inte hur man får ljudet i keyboarden in till Cubase.

Postat
Tackar så mycket för svaren.

JAg vet att man kopplar in sladdarna ur Line Out utgångarna på min keyboard, jag vet bara inte hur man får ljudet i keyboarden in till Cubase.

Du skapar ett vanligt audio-spår. Precis som du gör med Guitar rig och gitarren. Alltså, koppla in keyboarden, skapa ett mono audio-track och se till att ha hög volym på keyboarden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.