Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag är ny här på forumet men har kikat runt lite efter tips angående ljudkort till Vista 64bitars. Har inte kommit fram till något än, så jag provar att fråga.

Datorn som ska användas är ny, E8400 CPU, 4Gb RAM. Moderkortet har ett inbyggt Realtek ALC888 chip, men det har jag stora problem med... Eftersom jag startar på hobby/nybörjarnivå så har jag inga jättekrav på ljudkortet, men det ska funka bra och ha hyfsat låg latency. Jag kommer främst att spela in sång och gitarr.

Jag har sökt runt lite på nätet och hittat följande kort som har drivisar till Vista x64:

• M-Audio Audiophile 2494 (enbart Beta-drivare)
  • Terratec Phase 22
  • ESI Juli@
  • E-MU 0404 PCI

De ligger alla kring 1000:- som passar min budget rätt väl.

Erfarenheter och tips ang. ovanstående kort (och givetvis tips om andra i samma klass) mottages gärna.

mvh

Tobias

Redigerat av tobda182
Annons
Postat

Ok, inga tips... Då blir det till att köra på moderkortets inbyggda Realtek ALC888 (Wow!) ett tag. Fick det att fungera hjälpligt med Asio4all drivrutiner. Var tvungen att nedgradera till Vista 32bit då också.

Postat (redigerat)

Emu 0404 usb finns också till vista 64bit 🙂

Ett väldigt bra kort som används av många här på forumet. kostar ca 2000

Redigerat av hwasser

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.