Tobbe36 (oregistrerad) Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Hej! Jag provade förut att installera ett Creative ljudkort CT-4810 i min dator, men när jag satte igång datorn efter det så gick bildskärmen in i "power saving"-läge och det var lögn att få nån bild på den. Sen när jag tog bort kortet så funkade allt tip-top! Är det någon här som har varit med om liknande och möjligen har en lösning på hur jag ska göra för att få det att fungera? MVH Tobbe
Opiiate Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Hmm .. kanske har någonting med Bios att göra? eller kanske någon drivrutin? 🙂
Metalrobban Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Sätter du ljudkortet i en PCI-port på moderkortet? Prova en annan PCI-port. Ibland så händer det att man får Grafik-kort och Ljudkort på samma IRQ. Då brukar det strula. Antingen ingen bild eller inget ljud...
Tobbe36 (oregistrerad) Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Sätter du ljudkortet i en PCI-port på moderkortet? Prova en annan PCI-port. Ibland så händer det att man får Grafik-kort och Ljudkort på samma IRQ. Då brukar det strula. Antingen ingen bild eller inget ljud... Ok! Då har jag nåt att testa! Jag ska kolla upp det där! Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.