Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har börjat spÄna pÄ en framtida studio och vill dÄ totalt ljudisolera ett rum.

13-20 m2 lÀr rummet vara pÄ.

Tror ni det Ă€r möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (SĂ„ng, skrik, gitarr, digitalt trumset). SĂ„ man kan spela in den hĂ„rda och högljuda sĂ„ngen om natten nĂ€r frugan nannar i rummen brevid 😆

Om ni tror det Àr möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltsÄ...

Tacksam för informativa svar 😄

// Emil

Annons
Postat
  empa81 sa:
Tror ni det Ă€r möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (SĂ„ng, skrik, gitarr, digitalt trumset). SĂ„ man kan spela in den hĂ„rda och högljuda sĂ„ngen om natten nĂ€r frugan nannar i rummen brevid 😉

Om ni tror det Àr möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltsÄ...

// Emil

Tror det blir jÀvligt tufft att fÄ till det om frugan knoppar i rummet brevé !

Om sÄngen Àr det högsta problemet sÄ kan jag tips om en grej som fungerade för mig...

Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sÀtt dig i bilen och kör ut och skrik pÄ vÀl valt stÀlle !

Bilen kommer utgöra ett helt ok sÄngbÄs (beroende pÄ modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer anvÀnda ;-)

Annars var beredd pÄ att ditt ca20kvm rum nog Àr halverat i storlek om ens det hjÀlper för att inte störa frugan.

Fick min kÀra att börja lyssna sig till sömns pÄ talböcker och kunde genast höja stÀrkarn till 0,4 !!!! :-P

Postat
  MjUuP sa:
Tror det blir jÀvligt tufft att fÄ till det om frugan knoppar i rummet brevé !

Om sÄngen Àr det högsta problemet sÄ kan jag tips om en grej som fungerade för mig...

Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sÀtt dig i bilen och kör ut och skrik pÄ vÀl valt stÀlle !

Bilen kommer utgöra ett helt ok sÄngbÄs (beroende pÄ modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer anvÀnda ;-)

Annars var beredd pÄ att ditt ca20kvm rum nog Àr halverat i storlek om ens det hjÀlper för att inte störa frugan.

Fick min kÀra att börja lyssna sig till sömns pÄ talböcker och kunde genast höja stÀrkarn till 0,4 !!!! :-P

Hehe, biltipset Ă€r ju trots allt en kanonbra idĂ© i vĂ€rsta fall. Synd bara att man sjunger bĂ€ttre stĂ„endes 😆

Har dock börjat smÄkolla lite pÄ TonfÀllan, men det Àr ju svÄrt att veta exakt hur mkt det dÀmpar osv i verkligheten.

Postat

Ja, bilen var ingen dum idĂ©. Och trummorna o gitarr kan du ju altid köra i hörlurar eller? 😆

/M

Postat
  empa81 sa:
Har dock börjat smÄkolla lite pÄ TonfÀllan, men det Àr ju svÄrt att veta exakt hur mkt det dÀmpar osv i verkligheten.

Kom förbi vid tillfÀlle och prova min. Ring mig nÀsta vecka eller sÄ (inte pÄ plats den hÀr veckan), 0739641575. Min finns i Mörby.

Gunnar

Postat
  trombonisten sa:
  empa81 sa:

Kom förbi vid tillfÀlle och prova min. Ring mig nÀsta vecka eller sÄ (inte pÄ plats den hÀr veckan), 0739641575. Min finns i Mörby.

Gunnar

Det Àr ju vÀldigt generöst av dig mÄste jag sÀga! Har inte nÄgon möjlighet den nÀrmsta tiden, men det Àr absolut intressant.

Jag hör gÀrna av mig nÀr det finns lÀge för mig.

Tackar!

Postat
  kettmpa sa:
En Ormingebo? 🙂

Bodde i Orminge i 25 Ă„r (= nu vid Gullmarsplan. KĂ€nner jag dig möjligen? 🙂

Postat
  empa81 sa:
  kettmpa sa:
En Ormingebo? 😛

Bodde i Orminge i 25 Ă„r (= nu vid Gullmarsplan. KĂ€nner jag dig möjligen? 😛

Vi gick i myrsjö samtidigt tror jag

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.