Jump to content
Annons

Total ljudisolering


empa81

Recommended Posts

Hej!

Har börjat spåna på en framtida studio och vill då totalt ljudisolera ett rum.

13-20 m2 lär rummet vara på.

Tror ni det är möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (Sång, skrik, gitarr, digitalt trumset). Så man kan spela in den hårda och högljuda sången om natten när frugan nannar i rummen brevid 😆

Om ni tror det är möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltså...

Tacksam för informativa svar 😄

// Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tror ni det är möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (Sång, skrik, gitarr, digitalt trumset). Så man kan spela in den hårda och högljuda sången om natten när frugan nannar i rummen brevid 😉

Om ni tror det är möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltså...

// Emil

Tror det blir jävligt tufft att få till det om frugan knoppar i rummet brevé !

Om sången är det högsta problemet så kan jag tips om en grej som fungerade för mig...

Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sätt dig i bilen och kör ut och skrik på väl valt ställe !

Bilen kommer utgöra ett helt ok sångbås (beroende på modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer använda ;-)

Annars var beredd på att ditt ca20kvm rum nog är halverat i storlek om ens det hjälper för att inte störa frugan.

Fick min kära att börja lyssna sig till sömns på talböcker och kunde genast höja stärkarn till 0,4 !!!! :-P

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det blir jävligt tufft att få till det om frugan knoppar i rummet brevé !

Om sången är det högsta problemet så kan jag tips om en grej som fungerade för mig...

Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sätt dig i bilen och kör ut och skrik på väl valt ställe !

Bilen kommer utgöra ett helt ok sångbås (beroende på modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer använda ;-)

Annars var beredd på att ditt ca20kvm rum nog är halverat i storlek om ens det hjälper för att inte störa frugan.

Fick min kära att börja lyssna sig till sömns på talböcker och kunde genast höja stärkarn till 0,4 !!!! :-P

Hehe, biltipset är ju trots allt en kanonbra idé i värsta fall. Synd bara att man sjunger bättre ståendes 😆

Har dock börjat småkolla lite på Tonfällan, men det är ju svårt att veta exakt hur mkt det dämpar osv i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock börjat småkolla lite på Tonfällan, men det är ju svårt att veta exakt hur mkt det dämpar osv i verkligheten.

Kom förbi vid tillfälle och prova min. Ring mig nästa vecka eller så (inte på plats den här veckan), 0739641575. Min finns i Mörby.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dock börjat småkolla lite på Tonfällan, men det är ju svårt att veta exakt hur mkt det dämpar osv i verkligheten.

Kom förbi vid tillfälle och prova min. Ring mig nästa vecka eller så (inte på plats den här veckan), 0739641575. Min finns i Mörby.

Gunnar

Det är ju väldigt generöst av dig måste jag säga! Har inte någon möjlighet den närmsta tiden, men det är absolut intressant.

Jag hör gärna av mig när det finns läge för mig.

Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...