Jump to content
Annons

Pumpande ljud på youtube.


Studiomedlem

Recommended Posts

Jag har provat och sänka, lägga på olika mulitmaximixerz osv men ljudet pumpar fortfarande när jag laddar upp klippet på youtube. Jag menar inte att det pumpar som i sidechaining eller som när man har dragit på masteringsverktyg för mycket, utan tvärtom. Det sjuka är att det är transienterna som peakar extra. Det är där det "pumpar up" typ. När kaggen slår så blir det skithögt just där attacken på kicken ligger. Det pumpar inte när jag lyssnar på ljudfilen som jag har exporterat ut från musikprogrammet, det pumpar inte när jag lägger in den i videoredigeringsprogrmmet adobe premier, det pumpar inte heller när jag exporterar den färdiga komprimerade filmfilen från premier. Det är först när jag fått upp det o på youtube som det börjar "pumpa", och jag har provat olika filformat och ljud och bildinställningar när jag exporterar. Har någon varit med om detta och vet vad det kan bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Ja.

Det är ett fel i programmet som gör det.

Alla musikprogram som kostar mindre än 1000:- saknar en funktion som kallas asparsyntes.

Det är som en kompressor typ.

Du menar väl 10 000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.

Det är ett fel i programmet som gör det.

Alla musikprogram som kostar mindre än 1000:- saknar en funktion som kallas asparsyntes.

Det är som en kompressor typ.

Du menar väl 10 000:-

När jag provade med logic 9.5 Så fans det med.

Men det är jue iofs en lite billigare version av cubase som kostar lite mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Testa att kör ut filmen med monoljud. (Alternativt slå på monolyssning) Pumpar det ofrtfarande i din dator så är det fasfel.

Alternativt prova att sätta ljudet något lägre, det kanske händer nåt i konvertiringen hos youtube, dom fixar kanske inte om du har hög output på videofilen.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Här är klippet. Jag som hela tiden har påstått att FL Studio är nästan lika bra som vilket annat program som helst får kanske äta upp det nu. Jag har provat att ladda upp monoversioner och det är samma sak där. Det konstiga är att det låter som det ska de första 30-60 minuterna. Sedan dyker "watch in high quality" knappen upp så börjar ljudet pumpa. Youtube verkar fortsätta processera klippet en stund efter att det går att titta på den.

Det är ganska bråttom att få det rätt, så jag är väldigt tacksam för hjälp. Det här klippet är inte uppladdat i mono dock.

http://www.youtube.com/watch?v=bQk1bxymKZw

Redigerat av Studio
Link to comment
Dela på andra sajter

på ljudet kör jag ju 16 bit.

Alltså när du bouncar det till mp3 / wav eller aif.

Helt ärligt så hör jag inte vad som ör problemet med ljudet.

Du kanske menar att trumman duckar för basen?

Pumpet beror troligen på dåligt laggt kompressor o limiter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså när du bouncar det till mp3 / wav eller aif.

ja, 16 bit.

Helt ärligt så hör jag inte vad som ör problemet med ljudet.

Du kanske menar att trumman duckar för basen?

Pumpet beror troligen på dåligt laggt kompressor o limiter.

Jag har inget problem med ljudfilen. Allt låter som det ska och inget pumpar på något sätt och kompressor och limiters ligger som de ska. Det är först efter att jag importerat in ljudet i filmredigeringsprogrammet adobe premier (inte ens då är det något problem på ljudet), exporterat ut filmfilen med det nya ljudspåret (inte heller då är det något problem med ljudet) och laddat upp filen på youtube som problemet med ljudet uppstår. Det låter till och med rätt i youtube i början. När det väl har laddat klart och det går att titta på är allt frid och fröjd. Sedan efter 15-30 min dyker det upp en knapp som heter "watch in high qulity" (youtube verkar processera klippen ytterliggare en stund efter att den går att titta på) och det är då problemet uppstår.

Som jag skrev är det ju inte den vanliga pumpen som vi är vana vid som jag pratade om. Probelemet var ju att det pumpade "åt andra hållet". Inte att trumman duckar för basen, mer tvärtom, ungefär som att man skulle ha lagt en gate på låten som reagerar på höga transienter och pumpar upp de ännu ett par db, så att trumman ibland slår skithögt. Är det ingen annan här som hör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...