Jump to content
Annons

Flytta spår mellan projekt i cubase


FlyRider

Recommended Posts

Hej!

Jag har några spår med väldigt mycket inställningar och uppklippta ljudfiler på som jag gärna skulle vilja kunna klistra in i ett nytt projekt som jag håller på med. Eftersom jag redan har gjort en del i det nya, så har jag ingen möjlighet att spara det gamla ett nytt projekt och bygga på det.

Nån som har en bra idé på hur jag kan göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
I Cubase 4 är det bara att öppna båda projekten samtidigt och köra "drag and drop"

Hm, jag har cubase studio 4. Skall det gå där också? Jag har testat men inte fått det att funka. Det kanske beror på att bara ett projekt är aktiverat åt gången. Hur gör man i så fall för att aktivera båda samtidigt?

Det ena avaktiveras så fort jag aktiverar det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Cubase 4 är det bara att öppna båda projekten samtidigt och köra "drag and drop"

Hm, jag har cubase studio 4. Skall det gå där också? Jag har testat men inte fått det att funka. Det kanske beror på att bara ett projekt är aktiverat åt gången. Hur gör man i så fall för att aktivera båda samtidigt?

Det ena avaktiveras så fort jag aktiverar det andra.

Tjena!

Du kan bara ha ett projekt aktiverat om gången. Nu kanske det finns ett väldigt ultimalt sett att göra det på, men jag har gjort såhär och det har funkat:

Öppna båda projekten. Aktivera det du ska kopiera ifrån. Markera spåren och via mixern högerklickar du och väljer "Save selected channels" för de markerade spåren.

Sedan kan du drag-droppa dessa spår in till ett projekt, förutsatt att det är ljudspår alt. midispår du drar i.

Grupp/FX spår går tyvärr inte att dra över, men det här som du ska ladda in de sparade kanalinställningarna.

Du måste dock skapa de antal grupp/fx kanaler du kopierade av förra projektet, sedan markerar du spåren och väljer "Load selected.." och vips så är inställningarna hämtade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tjena!

Du kan bara ha ett projekt aktiverat om gången. Nu kanske det finns ett väldigt ultimalt sett att göra det på, men jag har gjort såhär och det har funkat:

Öppna båda projekten. Aktivera det du ska kopiera ifrån. Markera spåren och via mixern högerklickar du och väljer "Save selected channels" för de markerade spåren.

Sedan kan du drag-droppa dessa spår in till ett projekt, förutsatt att det är ljudspår alt. midispår du drar i.

Grupp/FX spår går tyvärr inte att dra över, men det här som du ska ladda in de sparade kanalinställningarna.

Du måste dock skapa de antal grupp/fx kanaler du kopierade av förra projektet, sedan markerar du spåren och väljer "Load selected.." och vips så är inställningarna hämtade.

Jag får inte "drag and drop" att funka. Muspekaren blir bara till en stoppsymbol när jag försöker släppa spåren i det nya projektet. Har du Cubase studio 4 eller Cubase 4?

EDIT: Jag märkte nu att det går att flytta ljudfilerna mellan de två projekten. Det var kanske det du menade. I kombination med "save selected tracks" så funkade det att få en kopia av spåren i det nya projektet. Jag är nöjd :-)

Redigerat av FlyRider
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...