Jump to content
Annons

Cubase Problem!


Xcore

Recommended Posts

Hejsan nu är det så att jag försöker spara ner ett projekt i cubase i wav format, och när jag klickar spara så händer det inget. Rutan försvinner och inget mer händer. är det någon som vet vad problemet är? Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Du kan inte spara ett projekt som wav-fil. Däremot kan du exportera audio som wav. Vad är det du vill göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

I ditt projekt, tryck Ctrl+A för att markera allt. Tryck på P för att sätta start och stopppositionerna.

Därefter ifrån menyn väljer du Export->Audio Mixdown. Där får du välja Wav och helt sonika spara.

Hoppas det inte blev för abstrakt, mvh, G.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
oskob (oregistrerad)

Jag har exakt samma problem! Vad göra? Börjar få lite panik här... mp3 går att exportera fint men det känns inte så najs att skicka mp3:or till skivpressen :/

Några ideer?

Och om det verkligen inte går att fixa funderar jag på att köra line out från datorn och line in på min bärbara och spela in det. Tror ni det blir bättre eller sämre än en mp3:a med 320 kbit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju galet! Speciellt när det funkar att exportera till .mp3?

Kommer du alltså så långt att du kommer till export-rutan där man kan välja mp3, .wav, w64 osv? Och när du klickar vidare från den så händer inget?

Kan du ta en skärmdump från den sidan, så man får se hur det ser ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

oskob (oregistrerad)

Tackar för snabbt svar!

Ja precis exportrutan kommer fram och allt. Har testat alla olika inställningar. Får inte något annat format än mp3 att fungera :/

klickar jag på "export" så försvinner bara rutan. har testat real-time export men inget fungerar.

Kan man rent hypotetiskt höra skillnad mellan en mp3 på 320 kbit och en okomprimerad? vill ju absolut inte behöva gå via mp3 men det verkar ju inte gå.....

Såhär ser det ut:

post-4973-1232391633_thumb.jpg

Redigerat av oskob
Link to comment
Dela på andra sajter

oskob (oregistrerad)

Åh herregud vad skönt jag löste det! Där man valde vad som skulle exporteras så kunde man välja ljudkort eller kanaler osv. Det stod kvar på mitt gamla ljudkort som inte är inkopplat. Nu fungerar det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför "Broadcast Wave file" och inte "Wave file"? Den senare kör jag med, och har aldrig kört något annat.

Och där nere under "Outputs" - "Audio channels"? Inga fler alternativ att välja bland där?

Tillägg: Hehe! Bra att du fick till det! :-)

Tillägg 2: Se till att exportera till stereo förresten! (Såg du valt mono nu) - om du nu vill ha resultatet i stereo vill säga.

Redigerat av SvartSaft
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...