alphamale Postat 21 juni 2008 Postat 21 juni 2008 Hej! Jag använder Cubase SX 3 och Vsti's som Albino Vanguard osv..Allt går bra förutom att ja har ett problem jag inte riktit tatt tag i. På många Vsti så finns det lediga slots som heter typ "Init patch". Då får man arbeta med ett helt nytt ljud från början. Men på många synthar finns inte detta och jag börjar oftast med att hitta ett färdigt ljud jag gillar för att sedan tweaka det till jag vill ha det. Men trots detta känns det inte helt som att jag designat ljudet. Så min fråga är om det finns nåt grundläggande sätt att nollställa en mjukvarusynth för att börja om från början eller om man kan skapa en tom patch på något sätt och öppna denna från synthen? Vore tacksam för hjälp...tack!
mongrel (oregistrerad) Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Även jag hade gärna fått svar på den här frågan. Finns någon "init patch"-funktion i exempelvis Albino 3?
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Nu har inte jag några av de syntarna ni nämner men i alla syntar så kan man ju skapa egna presets från grunden. dags att läsa manualerna?
alphamale Postat 23 juni 2008 Trådstartare Postat 23 juni 2008 Nu har inte jag några av de syntarna ni nämner men i alla syntar så kan man ju skapa egna presets från grunden. dags att läsa manualerna? Kanske får göra det, men oftast får man ett bättre svar i forumen och fler kan ta del av lättillgänglig hjälp genom att googla frågan..tänk på det
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.