Kenny Postat 31 maj 2008 Postat 31 maj 2008 Hej! Jag har nÀmligen ett problem...jag har gÄtt och lÄnat ett externt ljudkort (firewire 1418) som jag ska anvÀnada till att spela in sÄng. Jag gick in pÄ m-audio.com och installerade in de senaste drivritinerna pÄ datorn. Sedan sÄ kopplade jag in mick och allt annat enligt instruktionerna. Jag anvÀnder Cubase x3 men har ingen aning om hur jag ska göra hÀrnÀst. Jag har sökt efter kortet via device setup men kan inte hitta det externa kortet, dÄ endast datorns standard ljudkort visas. Detta Àr första gÄngen jag försöker anvÀnda det externa kortet. Hur ska jag gÄ tillvÀga för at kunna fÄ signal frÄn ljudkortet i Cubase?? MVH
Claes Holmerup Postat 31 maj 2008 Postat 31 maj 2008 VĂ€lj rĂ€tt ASIO-driver under Device Setup, sĂ„ blir det genast mycket enklare... đ
Kenny Postat 3 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 3 juni 2008 VĂ€lj rĂ€tt ASIO-driver under Device Setup, sĂ„ blir det genast mycket enklare... đź Hej, jo, det blev genast mkt enklare. men nu Ă„terstĂ„r ett problem till vilket Ă€r att jag inte fĂ„r ut nĂ„got ljud ut ur högtalarna samtidigt som jag sjunger i micken. Jag anvĂ€nder cubase och har prövat o koppla högtalarnas kabel in i det externa ljudkortets alla outputs...ja sĂ„ gott som alla hĂ„l det finns, men fortfarande inget ljud. Ă€r detta nĂ„got jag mĂ„ste redigera i cubase SX3 för att för lyckat resultat? isĂ„fall vart gör jag det?? Mvh
supreme Postat 3 juni 2008 Postat 3 juni 2008 Kolla output i VST connections. Annars kan det vara sÄ enkelt att volymen ska upp bara. hÀnder mig jÀmt =P
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.