Jump to content
Annons

Söker Midi controller till FL


Tenshie

Recommended Posts

Hej hopp! 😉

Jag är ute efter en midi-kontroller utan klaviatur för att styra rattar och sådant i FL och plugins, men jag hittar ingenting som passar riktigt. Jag letar efter något i den här stilen: FullPhat.GIF

Jag har dock inte hittat någon Phatboy att köpa på nätet. Den har väl några år på nacken 🙂

Någon som har något förslag på vad jag skulle kunna skaffa mig, och varifrån (beställer helst på nätet)? Den ska helst inte vara för dyr, vill bara ha en liten burk med ett antal rattar och sådant på. Helst ett pris på max 1000kr, men om ni själva har någon bra kontroller ni gillar så skriv gärna med den också 😉

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hm personligen tycker jag det ser klumpigt ut att ha en sådan där när man kan använda ögonen och muspekaren på skärmen.

Själv tycker jag precis tvärt om. Betydligt trevligare att kunna ratta syntar & andra pluggar utan att behöva dalta med en muspekare. Tycker det blir lite mer känsla på nå vis, speciellt om man automatiserar filter osv. Tycker lätt det känns programerat om man gör automatiseringen genom att rita ut den eller klicka med musen. Programvaran som följer med controllern verkar riktigt trevlig oxå, om den nu funkar så bra dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

hm personligen tycker jag det ser klumpigt ut att ha en sådan där när man kan använda ögonen och muspekaren på skärmen.

Själv tycker jag precis tvärt om. Betydligt trevligare att kunna ratta syntar & andra pluggar utan att behöva dalta med en muspekare. Tycker det blir lite mer känsla på nå vis, speciellt om man automatiserar filter osv. Tycker lätt det känns programerat om man gör automatiseringen genom att rita ut den eller klicka med musen. Programvaran som följer med controllern verkar riktigt trevlig oxå, om den nu funkar så bra dvs.

ja det beror nog helt klart på hur man arbetar.

Har man 40 vsts som man pillar på så kanske man föredrar att använda musen med att klicka upp fönster hit och pilla lite dit.

Jag märkte att programvaran till min Korg R3 i datorn var lättare att redigera fram ljudet på än när man rattar på själva syntesizern, då man skall "skapa egna" ljud.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

hm personligen tycker jag det ser klumpigt ut att ha en sådan där när man kan använda ögonen och muspekaren på skärmen.

Hm, något fel med riktiga rattar att pilla på? 😲

Och om man inte använder musen kan man ju reglera flera rattar på en gång, fast är väl det man har X-Y controllern till antar jag.. fast det är fusk 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Novation Nocturn kanske kan vara nåt? Har inte testat själv men jag tycker den verkar riktigt trevlig och har själv funderat på att köpa en sådan. Tror den kostar under tusenlappen även i svenska butiker.

Verkar ok, fast jag vill ha lite fler reglage att leka med 😲

Funderar lite på den här: Behringer BCR 2000

Kostar ett par hundralappar mer, men verkar passa mig bättre. Synd bara att den inte är direkt vacker, stor klump 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Novation Nocturn kanske kan vara nåt? Har inte testat själv men jag tycker den verkar riktigt trevlig och har själv funderat på att köpa en sådan. Tror den kostar under tusenlappen även i svenska butiker.

Verkar ok, fast jag vill ha lite fler reglage att leka med 😆

Funderar lite på den här: Behringer BCR 2000

Kostar ett par hundralappar mer, men verkar passa mig bättre. Synd bara att den inte är direkt vacker, stor klump 😆

den var ju mycket snyggare än den förra "klumpen" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...