Jump to content
Annons

Sälja skivor på gigg


AlexLi

Recommended Posts

Jag tänkte bara fråga hur det är med att sälja skivor på gigg? låt oss säga att man kanske säljer jättelite skivor mellan 1-10per gigg för kanske 50kr a piece. Måste man säga till något skatteverk eller liknande om detta? eller är det bara att köra på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tänkte bara fråga hur det är med att sälja skivor på gigg? låt oss säga att man kanske säljer jättelite skivor mellan 1-10per gigg för kanske 50kr a piece. Måste man säga till något skatteverk eller liknande om detta? eller är det bara att köra på?

Nej, man måste inte säga till men man måste skriva med det när man deklarerar. Glöm inte bort att också dra av de utgifter ni har haft för att tillverka skivorna, ni behöver bara skatta på vinsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla "måsten" rörande myndigheter kan tolkas som svagt bindande i rätt många situationer. Jag säger inte att man skall utnyttja myndigheters oförmåga till kontroll men i de fall där jag upplevt den som obefintligt (många fall) har jag eventuellt dragit nytta av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Finns det nån som gör det? Så länge du inte driver allt som ett bolag och köper in plattorna i bolaget och på något sätt måste redovisa att plattorna försvunnit så är det i mitt tycke inget att ta upp. Får ditt band plattor av bolaget som en del i dealen eller nåt så skit samma om ni inte är idealister och inte tycker ni betalar tillräckligt med skatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...