Jump to content
Annons

Köra Cubase med två ljudkort


Moje

Recommended Posts

Kan jag använda både RME Fireface och Lynx AES16/Aurora 16 samtidigt till Cubase, och på så sätt få 8+16 kanaler in/ut analogt?

Finns det något inspelningsprogram som klarar multipla ljudkort vid audio-inspelning? Det verkar ju dock funka för midi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ASIO hanterar bara ett ljudkort - eller, med bra drivrutiner, flera ljudkort av samma modell eller fabrikat.

Behöver du många analoga I/O, så kunde du kanske i stället överväga att köra med RME HDSP9652 och skaffa ADAT-optionen till Aurora-omvandlarna, så att du kan koppla in dem till RME-kortet. Då kan du köra en Aurora 16 och en Aurora 8. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Varför ska sånt vara så svårt för? Tycker det hade varit skönt att spela in via pod xt:s usb men lyssna genom mitt andra ljudkort.

Det är klart att du kan spela in med podden och lyssna på ditt andra ljudkort. Själv kör jag toneport UX2, spelar in gitarren med toneportens ljudkort och kan lyssna med mitt audiophile 2496 kort. Det är bara att välja vilken av ljudkortens asio man vill använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att du kan spela in med podden och lyssna på ditt andra ljudkort. Själv kör jag toneport UX2, spelar in gitarren med toneportens ljudkort och kan lyssna med mitt audiophile 2496 kort. Det är bara att välja vilken av ljudkortens asio man vill använda.

JA så kan man ju göra men det är ju jobbigt ☺️ Ville slippa just det där "byta asio"

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det är klart att du kan spela in med podden och lyssna på ditt andra ljudkort. Själv kör jag toneport UX2, spelar in gitarren med toneportens ljudkort och kan lyssna med mitt audiophile 2496 kort. Det är bara att välja vilken av ljudkortens asio man vill använda.

JA så kan man ju göra men det är ju jobbigt 😆 Ville slippa just det där "byta asio"

Jag vet, det är irriterande men inte så mycket annat man kan göra. Det värsta är när man tryckt på inspelning och när man är klar tycker man ja det där lät riktigt bra och så upptäcker man när man ser på audiofilen att man glömt byta asio 🙂

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...