Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur fÄr man soundpacksen att fungera till FL? Jag vill ha lite frÀcka tecno ljud.. NÄgra förslag =) Tack

Annons
Postat
Hur fÄr man soundpacksen att fungera till FL? Jag vill ha lite frÀcka tecno ljud.. NÄgra förslag =) Tack

I vilken mapp ska man lÀgga packetet o.s.v.

Postat

Kan hÀnda att jag gör det primitiva sÀttet, men eftersom jag kör med samma FL version sÄ gör det inget.

Jag gör sÄ att jag har gjort en ny mapp som följande:

FL Mappen \ Data \ Patches \ Ny mapp

Döp mappen till vad du vill och lÀgg ljuden dÀr.

Darteis (oregistrerad)
Postat

Man kan Àven under settings eller options gÄ in och lÀgga till sökvÀgar till "data sources" eller vad man nu skall kalla det för. Sitter i skolan sÄ jag kan inte kolla upp det just nu. Men dÀrefter kommer mappen synas i browsern till vÀnster.

Postat (redigerat)
Man kan Àven under settings eller options gÄ in och lÀgga till sökvÀgar till "data sources" eller vad man nu skall kalla det för. Sitter i skolan sÄ jag kan inte kolla upp det just nu. Men dÀrefter kommer mappen synas i browsern till vÀnster.

Was? Gud va krĂ„ngligt det blir? 🙂

GÄ in dÀr du installerade FL Studio, sedan Data och vidare till Patches, klicka dig in i Soundfont Mappen.

Jag har gjort pÄ detta viset:

FL Studio -> Data -> Patches -> Soundfonts -> Sound Packs "alla Sounds", Remix Packs "alla Remixar" och "Blandat" med olika smÄsaker!

Detta sÀttet ger bra konstruktur och allt blir smidigt och skönt. Hoppas det blev lite klarare med det!

För att fÄ dem att fungera, Àr det bara att titta till vÀnster, klicka pÄ Soundfonts och klicka igen pÄ sub-mappen du vill komma Ät, efter det och nÀr du hittat Sf.2 filen du vill ha, drar du den och lÀgger den antingen pÄ en kanal som ligger redan, eller pÄ ett tomt omrÄde sÄ det skapas en ny, sen Àr det bara att högerklicka och ta dig in i Piano Roll!

Lycka till med produktionen 😉

Peace.

Redigerat av liljekvist
Postat

Was? Gud va krĂ„ngligt det blir? đŸ„°

GÄ in dÀr du installerade FL Studio, sedan Data och vidare till Patches, klicka dig in i Soundfont Mappen.

FL Studio -> Data -> Patches -> Soundfonts -> Sound Packs "alla Sounds", Remix Packs "alla Remixar" och "Blandat" med olika smÄsaker!

Detta sÀttet ger bra konstruktur och allt blir smidigt och skönt. Hoppas det blev lite klarare med det!

För att fÄ dem att fungera, Àr det bara att titta till vÀnster, klicka pÄ Soundfonts och klicka igen pÄ sub-mappen du vill komma Ät, efter det och nÀr du hittat Sf.2 filen du vill ha, drar du den och lÀgger den antingen pÄ en kanal som ligger redan, eller pÄ ett tomt omrÄde sÄ det skapas en ny, sen Àr det bara att högerklicka och ta dig in i Piano Roll!

Lycka till med produktionen 😆

Peace.

Tack för hjÀlpen =) Jag har följt dina instruktioner och allt funkar perfekt.. Utom nÀr jag klickar pÄ soundfonts i FL och ska dra ett ljud till en kanal sÄ stÄr det bara vst pÄ ljudet och sampler i kanalen :S ?Varför :S

Postat

Was? Gud va krĂ„ngligt det blir? 😼

Lycka till med produktionen 😉

Peace.

Tack för hjÀlpen =) Jag har följt dina instruktioner och allt funkar perfekt.. Utom nÀr jag klickar pÄ soundfonts i FL och ska dra ett ljud till en kanal sÄ stÄr det bara vst pÄ ljudet och sampler i kanalen :S ?Varför :S

Har löst problemen ;D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.