Jump to content
Annons

Texas strata


preat

Recommended Posts

Har köpt en riktigt billig strata kopia.. Den heter Texas, inhandlades från GMF och tillverkas med allra största säkerhet i Kina.. Fick hem den för några dagar sen och jag måste ju säga att man blir ganska så impad att man ens kan skapa en gitarr för det låga priset (dryga 1000 lappen).. Iaf, nån som själv köpt en sådan och kan dela med sig lite av sina erfarenheter, eventuella problem å annat?

texasgura.jpg

Redigerat av preat
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yo !

Jag har haft en Texas Tele, en grym gurka för pengarna - hur många i den prisklassen har dubbelverkande dragstång ?

Nackdelar jag kommer ihåg : micken lät för priset väldigt bra, men var planerad att bytas + kroppen var så lätt att gitarren vägde över mot halsen = man fick balansera den "för hand" när man spelade, kanske hade ett bättre gitarrband varit lösningen.

Ska man köpa en bättre gitarr måste man ( i mitt tycke ) gå upp till en Mexiko-Fender + nya mickar även på den, sedan gillar jag inte lacken på dem heller ( Texas-lacken är bättre ) & nästa steg blir ju USA-Fender, helst custom shop & betydligt mer pengar att punga ut.

M.a.o. du kan känna dig nöjd med din Texas - skulle det, mot förmodan, uppstå problem vet jag av erfarenhet från andra inköp hos GMF att det sällan ( aldrig ? ) är problem att rätta till saker, det är trevliga killar.

Varför jag sålde min ? Eh, jo, öh, den stod sig väl inte riktigt i jämförelse med min `59 strata 😆 ............

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar för din berättelse - Det jag själv märkt än så länge är att mickarna inte är de allra fräckaste kanske men i allt annat kan jag bara hålla med och grabbarna på GMF e kanon..

*//M

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...